
Adiunkt
Katedra Zarządzania Jakością
ul. Prof. Stanisława Łojasiewicza 4, pok. 2.333, 30-348 Kraków
marek.jarzebinski@uj.edu.pl, USOS, +48 12 664 57 86
Działalność naukowa
Zainteresowania naukowe:
- Implementacja i doskonalenie znormalizowanych systemów jakości;
- Normalizacja i standaryzacja w organizacjach usługowych;
- Znakowanie i certyfikacja systemów zarządzania w przedsiębiorstwach usługowych;
- Ubezpieczeniowe aspekty w teorii ryzyka.
Działalność dydaktyczna
- Mikroekonomia, stopień I i II
- Makroekonomia, stopień I i II
- Ubezpieczenia
- Wstęp do ekonomii stosowanej: ekonomika handlu, ekonomika ochrony środowiska, ekonomika turystyki, ekonomika jakości, ekonomika norm
- Konwersatorium ekonomiczno-finansowe – Ocena opłacalności ekonomiczno-finansowej projektów inwestycyjnych
- Zarządzanie jakością
- Normalizacja, akredytacja i certyfikacja
- Normalizacja produktów i systemów zarządzania
- Seminarium dyplomowe
Projekty badawcze i dydaktyczne
- Doskonalenie systemów zarządzania jakością w urzędach administracji samorządowej (Grant badawczy MNISzW nr N N115 134134, kierownik: M.Bugdol, wykonawca: M. Jarzębiński, okres realizacji: 2008-2010)
- Uwarunkowania rozwoju działalności normalizacyjnej w sektorze usługowym w Polsce (Grant badawczy współfinansowany w ramach Wydziałowej Rezerwy Badań Własnych nr K/ZBW/000373, wykonawca: M. Jarzębiński, okres realizacji: 2008-2009)
- Implementacja technologii e-Learningu akademickiego w Instytucie Ekonomii i Zarządzani Uniwersytetu Jagiellońskiego (Rektorski Fundusz Dydaktyczny Ars Docendi, współwykonawca: M. Jarzębiński okres realizacji,: 2008-2009)
Wybrane publikacje naukowe
- Potencjał miast średnich w Polsce dla lokalizacji inwestycji BPO/SSC/IT/R&D : analiza, ocena i rekomendacje - Potential of medium-sized cities in Poland for the location of BPO/SSC/IT/R&D investments : analysis, evaluation and recommendations, K.Gwosdz, A. Sobala-Gwosdz, J. Górecki, M. Jarzębiński, K. Rotter-Jarzębińska, Ł.Fiedeń; Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju. Departament Regionalnych Programów Operacyjnych, Warszaw 2019. s. 188. - ISBN 978-83-7610-681-6. - http://gov.pl/documents/33377/
436740/RAPORT_Potencja%C5%82_ miast_%C5%9Brednich_dla_ lokalizacji_inwestycji_BPO_ SSC_IT_R%26D.pdf/9d2617c8- d626-5794-3019-425174753d73? download=true - M. Jarzębiński, Innowacyjne metody zarządzania - Innovative management methods, w: Przedsiębiorczość i zarządzanie innowacjami : wiedza, technologia, konkurencja, przedsiębiorstwo, red. Z. Makieła , M. Stuss - Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 2018. - S. 231-259. ISBN 978-83-812-8551-3
- M. Jarzębiński, Wpływ działalności normalizacyjnej na funkcjonowanie jednolitego rynku usług - The impact of standardization activities on the functioning of the uniform market for services, w: Zjawiska i procesy w globalnej gospodarce, red. T. Sporek, A. Czech: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice 2018, s. 64-72. ISBN 978-83-7875-483-1
- M.Jarzębiński, Efekty zachowania zgodności cech wyrobu z wymaganiami konsumenta - Conformity effects of product characteristics with consumer requirements, w: Jakość zarządzania : refleksje, wymiary, problemy, red. M.Bugdol, P. Jedynak: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2017. s. 121-131. ISBN 978-83-233-4283-0
- M.Jarzębiński, Inwestycje infrastrukturalne w Krakowie w kontekście przygotowań do organizacji EURO 2012 = Investment in infrastructure in Kraków in the context of preparations for the EURO 2012 Football Championships, Problemy Rozwoju Miast. Kraków 2014, t. 11 nr 1, s. 61-78. - ISSN 1733-2435
- M. Jarzębiński, A.Wilkońska Anna, K. Rotter-Jarzębińska, KR.2012 : przygotowania i realizacja EURO 2012 w Krakowie : raport z badań - KR.2012 : preparations and realization of the EURO 2012 Football Championships : research report, Kraków 2012. s. 29. - https://www.bip.krakow.pl/
plik.php?zid=99279&wer=0&new= t&mode=shw - Jarzębiński M., Rola znakowania i certyfikacji systemów jakości w procesie spełnienia wymagań klienta na przykładzie branży hotelarskiej [w:] T. Borys, P. Rogala (red.), Orientacja na klienta jako kryterium doskonałości, Prace Naukowe UE we Wrocławiu nr 151, Wydawnictwo UE we Wrocławiu, Wrocław 2011, s. 261-277. (http://www.ceeol.com/aspx/
issuedetails.aspx?issueid= 9a1c581b-a4c1-48d7-aba9- c9f1a4b6da5d&articleId= 16ec605a-f1dc-4a4c-a801- ff987e29e279) - M. Jarzębiński, M.Bugdol, The Possibilities of Applying The Common Assessment Framework Model In Service Quality Improvement, "Management of Organizations: Systematic Research", nr 55, 2010, pp. 41-53.
- M. Jarzębiński, Skuteczność działań doskonalących system zarządzania jakością w organizacji usługowej, [w:] T. Sikora (red.), Zarządzanie jakością – Doskonalenie organizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, t. II, Kraków 2010, s. 73-85.
- M. Jarzębiński M., Normalizacja w branży turystycznej i jej znacznie dla przedsiębiorstw, [w:] T. Wawak (red.), Komunikacja i jakość w zarządzaniu, t. II, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2010, s. 467-482.
- M. Jarzębiński, Determinanty satysfakcji pracowników w modelu doskonałości EFQM, [w:] T. Borys, P. Rogala (red.), Zarządzanie personelem jako kryterium doskonałości, Prace Naukowe UE we Wrocławiu nr 31, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2009, s. 167-176.
- M. Jarzębiński, Procesy świadczenia usług w zakresie realizacji usługi ubezpieczeniowej, [w] E. Skrzypek (red.), Wpływ zarządzania procesowego na jakość i innowacyjność przedsiębiorstwa, t. 2, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Lublin 2008, s. 159-168
- M.Jarzębiński, Metoda Servqual jako narzędzie pomiaru jakości usługi postrzeganej przez pracowników i klientów organizacji usługowej, [w:] T. Sikora (red.), Koncepcje zarządzania jakością. Doświadczenie i perspektywy, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kraków 2008, s. 290-298.
- M. Jarzębiński, Jakość usługi a percepcja ryzyka ubezpieczeniowego, [w:] Kłos Z. (red.), TQM stymulatorem innowacyjności, Politechnika Poznańska, Poznań 2008, s. 89-99.
- M. Jarzębiński, Uwarunkowania implementacji międzynarodowych standardów jakości w turystyce, [w:] Kurek W., Mika M. (red.), Studia nad turystyką. Tradycje, stan obecny i perspektywy badawcze. Geograficzne, społeczne i ekonomiczne aspekty turystyki, Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej, Uniwersytet Jagielloński, Kraków 2007.
- M. Jarzębiński, Skala ważności T.G. Vavra jako instrument pomiaru w badaniu satysfakcji klienta z jakości usługi, [w:] Sikora T. (red.), Klient w organizacji zarządzanej przez jakość, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2006, s. 208 – 213.
- M. Jarzębiński, Wpływ poprawy jakości usług ubezpieczeniowych na wzrost satysfakcji klientów zakładów ubezpieczeń, [w:] Wawak T., (red.), Zmieniające się przedsiębiorstwo w zmieniającej się politycznie Europie, t. 6 – Determinanty jakości a efektywność procesów, Wyd. Informacji Ekonomicznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2003, s. 201 – 216.
- M. Jarzębiński, Satysfakcja pracownika jako społeczny miernik oceny jakości zarządzania pracą, [w:] Wawak T., (red.), Zmieniające się przedsiębiorstwo w zmieniającej się politycznie Europie, t. 5 – Zarządzanie pracą, Wyd. Informacji Ekonomicznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2002, s. 578 – 593.
- M. Jarzębiński, Rola jakości w systemie informacyjnym zakładu ubezpieczeń, [w:] Wawak T., (red.), Zmieniające się przedsiębiorstwo w zmieniającej się politycznie Europie, t. 4 – Zarządzanie zmianami, Wyd. Informacji Ekonomicznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2001, s. 295 – 708.
- M. Jarzębiński, Dostęp do informacji jako narzędzie zapewnienia efektywnej konkurencji na polskim rynku ubezpieczeń gospodarczych, [w:] Wybrane problemy konkurencyjności podmiotów gospodarczych na rynku, Wyższa Szkoła Działalności Gospodarczej, Warszawa 2001, Zeszyty Naukowe nr 8, s. 35 – 46.
- M. Jarzębiński, Ryzyko ubezpieczeniowe w procesie decyzyjnym przedsiębiorstwa, [w:] T. Wawak (red.), Zmieniające się przedsiębiorstwo w zmieniającej się politycznie Europie, t. 3, Wyd. Informacji Ekonomicznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2000, s. 414 – 426.
- M. Jarzębiński, Polityka ubezpieczeniowa w przedsiębiorstwach handlu zagranicznego, [w:] Wawak T., (red.), Zmieniające się przedsiębiorstwo w zmieniającej się politycznie Europie, t. 2, Wyd. Informacji Ekonomicznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 1989, s. 227–238.
- M. Jarzębiński, Transformacja instytucji sektora ubezpieczeń gospodarczych na drodze do integracji z systemem finansowym Unii Europejskiej, [w:] Wawak T., (red.), Zmieniające się przedsiębiorstwo w zmieniającej się politycznie Europie, t. 1, Wyd. Informacji Ekonomicznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 1988, s. 230–243.