
Kierownik Katedry Zarządzania Strategicznego
ul. prof. Stanisława Łojasiewicza 4, pok. 2.331, 30-348 Kraków
wojciech.czakon@uj.edu.pl, USOS, +48 12 664 57 80
Działalność naukowa
- behawioralne uwarunkowania zachowań strategicznych (percepcja, preferencje, zaufanie, krótkowzroczność),
- koopetycja, współpraca strategiczna, konkurowanie
- strategie, procesy i struktury sieci międzyorganizacyjnych,
- metodologia badań
Działalność dydaktyczna
- Zarządzanie strategiczne II
- Strategic Management
- Metodologia badań
- Research in Economics and Management
Pełnione funkcje
- Członek Rady Doskonałości Naukowej
- Członek Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk
- Faculty w European Institute for Advanced Studies in Management
- Członek editorial board w: Long Range Planning; Journal of Family Business Strategy, Journal of Entrepreneurship Management and Innovation; Central European Management Journal
Realizowane projekty badawcze
OPUS19: Tożsamość cyfrowa - analiza wielopoziomowa wpływu na zaangażowanie interesariuszy organizacji
OPUS14: Strategiczna krótkowzroczność a wyniki firmy
OPUS7: Antecedencje diad i sieci w turystyce
Horizon2020 (2014-2016) Startify7 project i.e. “A Team-Building, Thematically-Focused And Lean-Training Summer Academy System For Young Future ICT Entrepreneurs”, under the leadership of the Sheffield University
7th Framework Programme project partner with the Universita delli Studi in Bologna, Italy (2009-2011). Project title: “Fostering Regional Innovation and Development through Anchors and Networks: A Cross Regional Comparison in an Evolving International Context” - FRIDA
Wybrane publikacje
- Czakon, W., Niemand, T., Gast, J., Kraus, S., & Frühstück, L. (2020). Designing coopetition for radical innovation: An experimental study of managers' preferences for developing self-driving electric cars. Technological Forecasting and Social Change, 155, 119992.
- Czakon, W., Kawa, A., & Scott, S. (2020). Network orientation of logistics service providers: the construct, dimensionality and measurement scale. International Journal of Logistics Research and Applications, 23(5), 474-492.
- Czakon, W., Klimas, P., & Mariani, M. (2020). Behavioral antecedents of coopetition: A synthesis and measurement scale. Long Range Planning, 53(1), 101875.
- Czakon, W., Gnyawali, D., Le Roy, F., & Srivastava, M. K. (2020). Coopetition strategies: Critical issues and research directions, Long Range Planning, 53(1), 101948
- Czakon, W., Czernek-Marszałek, K. (2020). Competitor Perceptions in Tourism Coopetition. Journal of Travel Research, 0047287519896011.
- Wang, C., Pellegrini, M. M., Czakon, W., Gnan, L., & Flamini, G. (2019). Opportunity Recognition in Family Entrepreneurship: Voluntaristic and Deterministic Orientations of Individual Cognitions. Journal of Small Business & Entrepreneurship, 1-22.
- Czakon, W., Kawa, A. (2018). Network myopia: An empirical study of network perception. Industrial Marketing Management, 73, 116-124
- Klimas, P., Czakon, W. (2018). Organizational innovativeness and coopetition: a study of video game developers. Review of Managerial Science, 12(2), 469-497.
- Czernek, K., Czakon, W., Marszałek, P. (2017). Trust and formal contracts: complements or substitutes? A study of tourism collaboration in Poland. Journal of Destination Marketing & Management, 6(4), 318-326.
- W. Czakon, K. Czernek (2016), The role of trust-building mechanisms in entering into network coopetition: The case of tourism networks in Poland, Industrial Marketing Management, vol. 57, pp. 64-74
- F. Le Roy, W. Czakon (2016), Managing coopetition: the missing link between strategy and performance, Industrial Marketing Management, Vol. 53, pp. 3-6