Отображение сетевого контента Отображение сетевого контента

Skip banner

Навигационная цепочка Навигационная цепочка

Навигация Навигация

Назад

ZAPISY NA SEMINARIA - STUDIA II STOPNIA STACJONARNE – ZARZĄDZANIE – I rok PwZ, ZiDG i ZZL

 

Uprzejmie proszę o zapoznanie się z zamieszczonymi poniżej zagadnieniami na seminarium magisterskie, które rozpocznie się od II semestru roku akademickiego 2012/2013.

Wpisy na seminaria rozpoczynają się dnia 21.01.2013 r. (poniedziałek) i potrwają do 08.02.2013 r.

Zapisywać można się tylko i wyłącznie drogą elektroniczną pod adresem: agnieszka.1.wrobel@uj.edu.pl.

O miejscu w danej grupie decyduje kolejność zgłoszeń (maksymalna liczba studentów w grupie u danego promotora wynosi 12 osób).



PROF.  ZW.  DR  HAB.  INŻ.  ANDRZEJ MATCZEWSKI

I. Organizacja i Zarządzanie
• Zastosowanie metod i technik organizatorskich
• Doskonalenie organizacji
• Projektowanie struktur organizacyjnych
• Zarządzanie projektami, w szczególności w obszarze innowacji technologicznych
• Strategie przedsiębiorstw i restrukturyzacja przedsiębiorstw
• Zarządzanie produkcją
• Outsourcing w działalności gospodarczej przedsiębiorstwa
• Biznes plany

II. Zarządzenie międzynarodowe
• Internacjonalizacja działalności przedsiębiorstw: przyczyny, metody, rozwiązania
• Inwestycje zagraniczne
• Zarządzanie w środowisku międzykulturowym; wybrane aspekty.
• Relacje między państwem o przedsiębiorstwami działającymi w skali międzynarodowej.
• Rola administracji w internacjonalizacji działalności przedsiębiorstw.

III. Marketing
• Badanie i wybór rynków docelowych, ze szczególnym uwzględnieniem rynku przemysłowego
• Wybór i zarządzanie kanałami dystrybucji ze szczególnym uwzględnieniem rynku przemysłowego

IV. Informatyka i e-biznes
• Praca i zarządzanie w sieciach
• Rodzaje e-biznesu w ujęciu sektorowym
 

 

PROF. DR HAB. ZBIGNIEW NĘCKI

Problematyka seminarium dotyczy dwu głównych obszarów tematycznych czyli
problematyki negocjacji i problematyki komunikacji społecznej. W odniesieniu
do negocjacji wymienić można takie zagadnienia jak:
- indywidualne cechy związane ze sprawnością negocjowania
- środowiskowe uwarunkowania negocjacji
- manipulacje i chwyty w negocjacjach
- negocjacje w kontekście formalnym i nieformalnym
- negocjacje między kulturowe
- typologia tematyki negocjacyjnej: handlowe, polityczne, rodzinne,
biznesowe;

w odniesieniu do problematyki komunikowania można wskazać na następujące
zagadnienia:

- teoretyczne aspekty sytuacji komunikacyjnych
- akty mowy jako zachowania pragmatyczne;
- funkcje werbalnych i niewerbalnych zachowań komunikacyjnych;
- komunikacja w relacjach asymetrycznych;
- ewaluacyjne zachowania werbalne w relacjach prywatnych i oficjalnych;
- typy aktów perswazyjnych;
- funkcje i rodzaje komunikacji w małych grupach zadaniowych;
- komunikacja a stereotypy w kontaktach międzykulturowych;
- analiza komunikacji w mass mediach;

 

PROF. DR HAB. JAN STĘPNIEWSKI

Dewiza przewodnia seminarium : praca mgr powinna być atutem absolwenta UJ-tu w czasie spotkań rekrutacyjnych lub źródłem awansu w karierze absolwentów już pracujących.

Dziedziny - główne ramy tematyczne

1. Zarządzanie

1.1 Zarządzanie firma (wizerunek, siła konkurencyjna, kapitał intelektualny, lojalność klientów, innowacyjność)

1.2 Zarządzanie szpitalami lub domami opieki społecznej

1.3 Zarządzanie wiedza: teoria lub praktyka

1.4 Zarządzanie kompetencjami w przedsiębiorstwie

1.5 Zarządzanie produkcja

1.6 ZZL (lojalność pracowników, kształcenie ustawiczne, potrzeby kompetencyjne, style zarządzania, leadership, rekrutacja)

2. Organizacja i funkcjonowanie przedsiębiorstwa

2.1 Organizacja przedsiębiorstwa

2.2 Funkcje w przedsiębiorstwie (zakup, magazynowanie, sprzedaż, logistyka, marketing, reklama, PR, negocjacje firmy..)

2.3 Organizacja procesów w przedsiębiorstwie

2.6 Społeczna odpowiedzialność Firmy

3. Audyt

3.1 Wszystkie rodzaje audytu: operacyjny, księgowy, finansowy, jakości, społeczny

3.2 Audyt księgowy: zewnętrzny lub wewnętrzny

3.3 System kontroli wewnętrznej

4. Rachunkowość

4.1 Księgowości finansowa

4.2 Rachunek kosztów (klasyczny lub metoda ABC)

4.3 Analiza finansowa firmy

 4.4 Organizacja systemów księgowych (tradycyjnych i zinformatyzowanych)

 

Sposób funkcjonowania seminarium:

Grupa seminaryjna zbiera się razem tylko 2 razy:

1) na pierwszym seansie, którego tematem jest metodologia badan naukowych i technika pisania pracy mgr oraz standardy prac mgr na UJ-cie.

2) na zakończenie studiów, kiedy profesor uczy magistrantów sztuki prezentacji pracy mgr w czasie obrony oraz omawia sprawę ewentualnych pytań w czasie obrony.

Temat pracy mgr wybiera student z danej "ramy tematycznej". Następnie magistranci spotykają się z profesorem juz tylko indywidualnie w umówionych terminach lub tez konsultują się w dowolnym momencie o dowolnej p orze przez Internet aż do momentu ukończenia pracy. Zmiany tematów są możliwe w trakcie studiów. Wymagana objętość pracy mgr : 70 stron maximum netto (bez bibliografii i aneksów). Dotychczasowa efektywność seminarium w ostatnich 4 latach : 99 % sukcesów magistrantów.
 

 

DR HAB. MAREK BUGDOL, PROF. UJ

1.Zarządzanie jakością
Strategia TQM na przykładzie..
Koncepcja lean manufacturng ….
Jakość usług na przykładzie
Możliwości zastosowania SMED, reengineeringu….
Systemy zarządzania jakością…………
Zarządzanie jakością w administracji publicznej
Zarządzanie jakością w służbie zdrowia..
Systemy zapewnienia bezpieczeństwa
Systemy zarządzania środowiskiem
Kontrola zarządcza a system zarządzania jakością
Metodyka samooceny

2.Zarzadzanie zasobami ludzkimi
Procesy zatrudnienia (ich skuteczność….
Problemy motywacji i zastosowania koncepcji motywacyjnych
Ocena kompetencji na przykładzie…….
Systemy wsparcia pracowniczego
Oceny pracownicze
Współczesne metody rozwoju zawodowego ……….

3.Zachowania organizacyjne
Gry społeczne w organizacji…………………
Zachowania nieetyczne (sabotaż, oszustwa, kradzież, korupcja w organizacji, itp.
Polityki socjalne w organizacji
Zachowania obywatelskie……..
Interakcje, więzi społeczne i ekonomiczne
Struktury a zachowania
 

 

DR INŻ. JUSTYNA BUGAJ

W ramach grup zagadnień podanych niżej można zgłaszać swoje propozycje.
Wszystkie prace powinny składać się z części teoretycznej (wykazanie się znajomością tematu) i praktycznej (przygotowanie kwestionariusza ankiety, porównania i analizy przypadków, propozycje rozwiązań problemu itp.). Niezwykle istotna jest umiejętność samodzielnej interpretacji opisywanych zagadnień oraz wykorzystanie badań własnych.
 

Problematyka:


Zarządzanie szkołą wyższą


Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
-  podmioty ZZL i podział ról między nimi,
-  kształtowanie kompetencji,
-  rekrutacja i dobór kadr,
-  racjonalizacja i restrukturyzacja zatrudnienia,
-  motywowanie a motywacja w organizacji,
-  formuły tworzenia pakietów wynagrodzeń,
-  partycypacja pracownicza,
-  znaczenie i formy rozwoju zawodowego,
-  zarządzanie własnym rozwojem
-  strategie ZZL,
-  dylematy etyczne związane z ZZL,
-  planowanie sukcesji.

Międzynarodowe Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
-  strategie międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi,
-  rekrutacja w przedsiębiorstwach międzynarodowych,
-  ekspatriacja i repatriacja pracowników,
-  komunikowanie się w organizacjach międzynarodowych,
-  specyfika wynagradzania w organizacjach międzynarodowych,
-  kształtowanie rozwoju zawodowego pracowników w firmach międzynarodowych,
-  kształtowanie międzynarodowych karier zawodowych przez pracowników,
-  rodzaje i źródła konfliktów w firmach międzynarodowych,
-  zarządzanie kapitałem ludzkim w UE,
-  planowanie sukcesji; planowanie karier kierowniczych,
-  rola kultury organizacyjnej w międzynarodowych przedsiębiorstwach.

 

DR ANNA DYLĄG

I. Zjawiska towarzyszące pracy zawodowej w różnych grupach zawodowych, wiekowych, różnice kulturowe
1.1. Stres, wypalenie zawodowe
1.2. Zaangażowanie zawodowe
1.3. Motywacja
1.4. Pracoholizm

II. Konflikt, współpraca, praca zespołowa
2.1. komunikacja społeczna
2.2. inteligencja emocjonalna, kompetencje społeczne
2.3. mediacja, rozwiązywanie sporów, dynamika grupy
2.4. rozwój w tym zakresie – coaching, szkolenia, efektywność programów rozwojowych

III. Uwarunkowania psychologiczne (t.j. systemy wartości, osobowość, i in.) zachowań: kierowniczych (style zarządzania), konsumenckich, pro-anty zdrowotnych, ekonomicznych, i in.

IV. Jakość życia, poczucie szczęścia, psychologia a ekonomia

V. Tematy studentów (w zależności od możliwości badawczych i zainteresowań)

Seminarium dla osób zainteresowanych badaniami społecznymi w ww. obszarach. Wymogi do badań: magister (próbka badawcza min 100 osób)
 

DR CZESŁAW NOWOROL

1. Kompetencje formalne, nieformalne i pozaformalne pracowników firm, kadry kierowniczej itp.
2. Całożyciowe doradztwo kariery – doradztwo kariery, rynek pracy, aktywizacja osób specjalnej troski: bezrobotnych, absolwentów, młodzieży zagrożonej wykluczenie społecznym, osób 50+, niepełnosprawnych itp.; zawodów mało popularnych, niszowych i ginących.
3. Efekty uczenia się, Polskie i Europejskie Ramy Kwalifikacji
4. Wypalanie się kadr w organizacjach – stres, fenomen wypalenia zawodowego
5. Motywacja osiągnięć, przywództwo, zespoły pracownicze
6. Uzdolnienia przedsiębiorcze
7. Zarządzanie własną karierą

 

DR JANINA KLIMA

Przykładowe zakresy tematyczne:

 

- Analiza strategii marketingowych na przykładach wybranych przedsiębiorstw.

- Ekologiczne aspekty wykorzystania marketingu (ekomarketing, produkt ekologiczny).

- Wykorzystanie promocji do budowania pozycji firmy na rynku.

- Promocja polski (różne aspekty – turystyka, kultura, itp.)

- Public relations jako element budowania wizerunku firmy.

- Strategia wprowadzania nowego produktu na rynek.

- Marketing polityczny (kampanie prezydenckie).

- Marketing międzynarodowy i globalny.

- Marketing internetowy.

- Wykorzystanie badań marketingowych w strategii firmy.

- Opakowanie w strategii przedsiębiorstwa.

- Znaczenie marki w budowaniu pozycji firmy.

- Badanie efektywności działań promocyjnych.

- Sprzedaż bezpośrednia na wybranych przykładach.