Starszy wykładowca
Zakład Negocjacji
ul. Prof. Stanisława Łojasiewicza 4, pok. 2.366, 30-348 Kraków
janina.klima@uj.edu.pl, USOS, +48 12 664 57 64
Działalność naukowa
Za główny przedmiot badań przyjęła: strukturę i mechanizmy funkcjonowania rynku w różnych systemach społeczno-gospodarczych ze szczególnym uwzględnieniem instrumentów marketingowych. Koncentruje się na problematyce doboru kryteriów oceny i zastosowania analizy SWOT do oceny prywatnych szkół biznesu. Równolegle zbiera i opracowuje materiały dotyczące rynku turystycznego w Polsce i jego perspektyw rozwojowych. Prowadzi też badania nad rynkiem towarów ekologicznych i ekoznaków na jednolitym rynku wewnętrznym Unii Europejskiej.
Działalność dydaktyczna
- Analiza rynku
- Badania marketingowe
- Marketing-podstawy
- Marketing II
- Marketing bezpośredni
- Marketing międzynarodowy
- Zarządzanie marketingowe
- Zarządzanie relacjami z klientem
Publikacje
Autorka kilkunastu opracowań z zakresu Marketingu.
Do ważniejszych z nich należą:
- Marketing jako przedmiot nauczania i jego związki z praktyką gospodarczą, Zeszyty Naukowe PSB (1998)
- Znaczenie opakowań w strategii przedsiębiorstwa, Zeszyty Naukowe PSB (1997), Dyskusja nad rolą kategorii towarowo-pieniężnych i mechanizmu rynkowego w teorii ekonomii, Zeszyty Naukowe UJ (1995)
- Efektywność gospodarowania w koncepcji W. Kantorowicza, W. Nowożyłowa i N. Kaleckiego [w:] Materiały i prace ISGN SPPiS (1991)
- Ewolucja koncepcji i polityki cenowej, a rynkowe przeobrażenia gospodarki polskiej [w:] Problemy ekonomiczne (1990)