STUDIA DRUGIEGO STOPNIA NIESTACJONARNE - seminaria
(uruchomienie seminarium nastąpi przy zapisaniu się minimum 8 osób. Maksymalna liczba osób w grupie to 24 osoby- obowiązuje kolejność zgłoszeń)
Uprzejmie proszę o zapoznanie się z zamieszczonymi poniżej zagadnieniami na seminarium magisterskie Wpisy na seminaria rozpoczynają się od dnia 21.01.2013 r. do dnia 08.02.2013 r. w sekretariacie ds. studenckich Instytutu (pok. 2.323) osobiście lub e-mailowo (elzbieta.tyrowicz@uj.edu.pl)
Prof. dr hab. MAREK BUGDOL
1.Zarządzanie jakością
Strategia TQM na przykładzie..
Koncepcja lean manufacturng ….
Jakość usług na przykładzie
Możliwości zastosowania SMED, reengineeringu….
Systemy zarządzania jakością…………
Zarządzanie jakością w administracji publicznej
Zarządzanie jakością w służbie zdrowia..
Systemy zapewnienia bezpieczeństwa
Systemy zarządzania środowiskiem
Kontrola zarządcza a system zarządzania jakością
Metodyka samooceny
2.Zarzadzanie zasobami ludzkimi
Procesy zatrudnienia (ich skuteczność….
Problemy motywacji i zastosowania koncepcji motywacyjnych
Ocena kompetencji na przykładzie…….
Systemy wsparcia pracowniczego
Oceny pracownicze
Współczesne metody rozwoju zawodowego ……….
3.Zachowania organizacyjne
Gry społeczne w organizacji…………………
Zachowania nieetyczne (sabotaż, oszustwa, kradzież, korupcja w organizacji, itp.
Polityki socjalne w organizacji
Zachowania obywatelskie……..
Interakcje, więzi społeczne i ekonomiczne
Struktury a zachowania
Prof. dr hab. TADEUSZ MAREK
STRES PRACY, STRES W ORGANIZACJI, STRES ZAWODOWY, OBCIĄŻENIE I ZMĘCZENIE PSYCHICZNE, STANY ZMĘCZENIA CHRONICZNEGO, WYPALENIE ZAWODOWE,
Seminarium poświęcone jest problematyce stresu, obciążenia i zmęczenia występujących w procesie pracy i w organizacji. Tematyka i zakres prac magisterskich obejmuje szerokie spektrum zagadnień:
- diagnozowanie stresu organizacyjnego dla wybranych grup zawodowych i organizacji;
- diagnozowanie stresu wynikającego ze zmian wprowadzanych w organizacji;
- określanie relacji występujących między obciążeniem i zmęczeniem psychicznym w procesie pracy;
- wyznaczanie profili syndromu wypalenia zawodowego dla różnorodnych grup zawodowych (np. nauczyciele, menedżerowie, pielęgniarki, lekarze, policjanci, pracownicy administracji, itp.) oraz określanie indywidualnych i organizacyjnych uwarunkowań wystąpienia wypalenia;
- określanie specyfiki, stresu, obciążenia i zmęczenia związanych z pracą zmianową;
- określanie czynników (różnice indywidualne, czynniki organizacyjne lub/i czynniki środowiska i warunków pracy) prowadzących do stanów zmęczenia i zmęczenia chronicznego (patologicznego);
- identyfikacja i diagnozowanie sposobów zmagania się z sytuacją stresową w organizacji;
- wyznaczanie profili zmęczenia chronicznego dla różnorodnych zawodów;
- identyfikacja czynników modyfikujących reakcje na stres organizacyjny i stres w pracy (różnice indywidualne typu osobowościowego, temperamentalnego, itp, oraz czynniki związane z organizacją i warunkami pracy);
- stres, obciążenie psychiczne i zmęczenie w pracy operatora;
- identyfikacja patologicznych konsekwencji stresu przewlekłego (stresu pracy i stresu organizacyjnego) oraz chronicznego zmęczenia;
- stres traumatyczny związany z wypadkami, katastrofami itp.(PTSD);
- adaptacja do polskich warunków kulturowych istniejących narzędzi diagnozujących stres, sposoby zmagania się ze stresem, obciążenie i zmęczenie występujące w procesie pracy i w organizacji oraz konstruowanie własnych narzędzi diagnozy;
- tworzenie programów interwencyjno-prewencyjnych zapobiegających stresowi organizacyjnemu, stresowi pracy, stanom zmęczenia chronicznego i syndromowi wypalenia zawodowego.
Prof. dr hab. JAN STĘPNIEWSKI
Dewiza przewodnia seminarium : praca mgr powinna być atutem absolwenta UJ-tu w czasie spotkań rekrutacyjnych lub źródłem awansu w karierze absolwentów juz pracujących
1. Zarządzanie
1.1 Zarządzanie firma (wizerunek, siła konkurencyjna, kapitał intelektualny, lojalność klientów, innowacyjność)
1.2 Zarządzanie szpitalami lub domami opieki społecznej
1.3 Zarządzanie wiedza: teoria lub praktyka
1.4 Zarządzanie kompetencjami w przedsiębiorstwie
1.5 Zarządzanie produkcja
1.6 ZZL (lojalność pracowników, kształcenie ustawiczne, potrzeby kompetencyjne, style zarządzania, leadership, rekrutacja)
2. Organizacja i funkcjonowanie przedsiębiorstwa
2.1 Organizacja przedsiębiorstwa
2.2 Funkcje w przedsiębiorstwie (zakup, magazynowanie, sprzedaż, logistyka, marketing, reklama, PR, negocjacje firmy..)
2.3 Organizacja procesów w przedsiębiorstwie
2.6 Społeczna odpowiedzialność Firmy
3. Audyt
3.1 Wszystkie rodzaje audytu: operacyjny, księgowy, finansowy, jakości, społeczny
-
Audyt księgowy: zewnętrzny lub wewnętrzny
-
System kontroli wewnętrznej
4. Rachunkowość
4.1 Księgowości finansowa
4.2 Rachunek kosztów (klasyczny lub metoda ABC)
4.3 Analiza finansowa firmy
4.4 Organizacja systemów księgowych (tradycyjnych i zinformatyzowanych)
Sposób funkcjonowania seminarium:
Grupa seminaryjna zbiera się razem tylko 2 razy:
1) na pierwszym seansie, którego tematem jest metodologia badan naukowych i technika pisania pracy mgr oraz standardy prac mgr na UJ-cie.
2) na zakończenie studiów, kiedy profesor uczy magistrantów sztuki prezentacji pracy mgr w czasie obrony oraz omawia sprawę ewentualnych pytań w czasie obrony.
Temat pracy mgr wybiera student z danej „ramy tematycznej”. Następnie magistranci spotykają się z profesorem juz tylko indywidualnie w umówionych terminach lub tez konsultują się w dowolnym momencie o dowolnej porze przez internet aż do momentu ukończenia pracy. Zmiany tematów są możliwe w trakcie studiów. Wymagana objętość pracy mgr : 70 stron maximum netto (bez bibliografii i aneksów). Dotychczasowa efektywność seminarium w ostatnich 4 latach : 99 % sukcesów magistrantów.
Dr hab. WIKTOR ADAMUS, prof. UJ
1.Weryfikacja empiryczna nowej metody wartościowania stanowisk pracy.
2.Weryfikacja empiryczna nowej metody oceniania pracowników w organizacjach.
3. Organizacja procesu pozycjonowania informacji w internecie.
4.Strategiczne czynniki w poprawie poziomu cywilizacyjnego mieszkańców gminy (powiatu lub województwa).
5.Przywództwo w zarządzaniu organizacjami.
6. Negocjacje jako pertraktacje z klientami zewnętrznymi i wewnętrznymi.
7. Funkcja kontroli w procesie zarządzania jednostkami administracji publicznej.
8. Zarządzanie jakością produktu lub usługi.
9. Proces podejmowania decyzji w kontekście metod.
10. Zarządzanie bezpieczeństwem (energetycznym, ekologicznym, itp.)
Dr hab. CZESŁAW MESJASZ, prof. UEK
I. Zarządzanie firmą - tematy ogólne:
-
doskonalenie struktury organizacyjnej
-
zarządzanie strategiczne
-
controlling
-
zarządzanie zasobami ludzkimi
-
restrukturyzacja przedsiębiorstwa
-
zarządzanie przedsiębiorstwem międzynarodowym
-
systemy informacyjne zarządzania
-
nowoczesne metody zarządzania (outsourcing, reengineering, benchmarking, lean management, six sigma, itp.)
-
ucząca się organizacja i zarządzanie wiedzą
-
kapitał intelektualny
-
zarządzanie procesowe
II. Tematy dodatkowe:
-
zarządzanie w instytucjach administracji publicznej i samorządowej
-
zarządzanie instytucjami finansowymi - banki, firmy ubezpieczeniowe, fundusze powiernicze
-
relacje przedsiębiorstwa z otoczeniem
-
zastosowania Kompleksowej(Strategicznej) Karty Wyników (Balanced Scorecard) i metod pochodnych
-
fuzje i przejęcia
-
kultura organizacyjna
-
nadzór korporacyjny (ład korporacyjny) – corporate governance
III. Negocjacje, konflikty i teoria gier:
-
negocjacje w działalności gospodarczej – problemy podstawowe oraz tematy specjalistyczne, np. negocjacje międzykulturowe, komputerowe wspomaganie negocjacji, negocjacje finansowe, negocjacje handlowe
-
kierowanie konfliktami w zarządzaniu
-
zastosowania teorii gier w zarządzaniu
IV. Tematy specjalistyczne
-
podejście systemowe w teorii i praktyce zarządzania (w tym koncepcje systemów złożonych oraz ich zastosowania)
-
postmodernizm a teoria organizacji i zarządzania
-
analiza ryzyka, przewidywanie i prognozowanie w zarządzaniu
Dr hab. PIOTR JEDYNAK, prof. UJ
-
Zarządzanie kompetencjami (metody i uwarunkowania sektorowe)
-
Polityka szkoleń w organizacji
-
Skuteczność polityki motywacji w organizacji
-
Pomiar satysfakcji pracowników w organizacji
-
Ocena pracowników jako funkcja zarządzania zasobami ludzkimi
-
Rola portali internetowych w rekrutacji pracowników
-
Zarządzanie organizacją w warunkach rosnącej fluktuacji pracowników
-
Skuteczność elastycznych form zatrudniania
-
Polityka personalna w znormalizowanych systemach zarządzania
-
Zarządzanie organizacją w procesach transformacji (rozwoju i zmiany)
-
Zarządzanie organizacją w warunkach kryzysu
-
Działania marketingowe firm w nowych mediach
-
Zarządzanie relacjami z klientami w organizacji i programy lojalnościowe
-
Systemy zarządzania jakością
-
Systemy zarządzania środowiskowego
-
Systemy zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy
-
Systemy zarządzania bezpieczeństwem i higieną żywności
-
Systemy zarządzania bezpieczeństwem informacji
-
Standardy zarządzania społeczną odpowiedzialnością organizacji
-
Standardy zarządzania ciągłością działalności organizacji
-
Badanie satysfakcji klientów jako instrument oceny systemów zarządzania
-
Audity wewnętrzne jako instrumenty oceny i doskonalenia systemów zarządzania
-
Modele i narzędzia zarządzania wiedzą w organizacji
-
Narzędzia ciągłego doskonalenia systemów zarządzania (np. Six Sigma)
-
Wykorzystanie usług ubezpieczeniowych w zarządzaniu ryzykiem
-
Benchmarking jako instrument doskonalenia organizacji
-
Organizacje wirtualne w wybranych sektorach gospodarki
-
Zespoły zadaniowe w zarządzaniu organizacją
-
Ocena działalności otwartych funduszy emerytalnych
-
Indywidualne konta emerytalne jako element systemu zabezpieczenia społecznego
-
Ocena wybranych aspektów działalności firm ubezpieczeniowych i pośredników ubezpieczeniowych
Dr JUSTYNA BUGAJ
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
-
podmioty ZZL i podział ról między nimi,
-
kształtowanie kompetencji,
-
rekrutacja i dobór kadr,
-
racjonalizacja i restrukturyzacja zatrudnienia,
-
motywowanie a motywacja w organizacji,
-
formuły tworzenia pakietów wynagrodzeń,
-
partycypacja pracownicza,
-
znaczenie i formy rozwoju zawodowego,
-
zarządzanie własnym rozwojem
-
strategie ZZL,
-
dylematy etyczne związane z ZZL,
-
planowanie sukcesji.
Międzynarodowe Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
-
strategie międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi,
-
rekrutacja w przedsiębiorstwach międzynarodowych,
-
ekspatriacja i repatriacja pracowników,
-
komunikowanie się w organizacjach międzynarodowych,
-
specyfika wynagradzania w organizacjach międzynarodowych,
-
kształtowanie rozwoju zawodowego pracowników w firmach międzynarodowych,
-
kształtowanie międzynarodowych karier zawodowych przez pracowników,
-
rodzaje i źródła konfliktów w firmach międzynarodowych,
-
zarządzanie kapitałem ludzkim w UE,
-
planowanie sukcesji; planowanie karier kierowniczych,
-
rola kultury organizacyjnej w międzynarodowych przedsiębiorstwach.
Dr ANNA DYLĄG
Efektywne zespoły, współpraca, konflikt
Stres, wypalenie zawodowe – czynniki organizacyjne i indywidualne
Radzenie sobie ze stresem – efekty organizacyjne i jednostkowe (zdrowie, jakość życia)
Metody zwiększania efektywności: coaching, hipnoterapia, szkolenia i treningi
Skuteczne przywództwo
Różnice kulturowe (w radzeniu sobie ze stresem, we współpracy, przywództwie, zespołach)
Zarządzanie zmianą
Zarządzanie wiekiem
Dr MAGDALENA JAWOREK
• Stres organizacyjny – przyczyny i skutki
• Radzenie sobie ze stresem
• Wypalenie zawodowe
• Pracoholizm a zaangażowanie w pracę
• Różnice kulturowe w zarządzaniu
• System wartości w pracy
• Sytuacyjne i osobowościowe czynniki efektywności pracowników
• Inteligencja emocjonalna w zarządzaniu
• Perspektywa czasowa i jej znaczenie dla osiągania sukcesu zawodowego
• Rekrutacja i dobór pracowników
• Rozwój zawodowy pracowników
• Przywództwo w organizacji
• „Miękkie” sposoby motywowania pracowników
Dr MONIKA JEDYNAK
-
Uwarunkowania kształtujące międzynarodowy proces komunikacji
-
Narzędzia i determinanty social marketingu
-
Marketing międzykulturowy
-
Strategie standaryzacji i adaptacji na rynku międzynarodowym
-
Czynniki kształtowania przewagi konkurencyjnej na rynku międzynarodowym
-
Współczesne modele segmentacji rynkowej
-
Czynniki determinujące zachowania nabywców
-
Zarządzanie społeczną odpowiedzialnością w organizacji
-
Zarządzanie relacjami z klientami w organizacji (systemy CRM)
-
Programy lojalnościowe przedsiębiorstw.
-
Marketing w przedsiębiorstwach i instytucjach handlowych i usługowych.
-
Elementy marketingu-mix w przedsiębiorstwie.
-
Handel elektroniczny i formy działalności marketingowej w Internecie
-
Metody i techniki zarządzania logistycznego
-
Zarządzanie łańcuchem dostaw w przedsiębiorstwie.
-
Analiza procesu oceny i wyboru dostawców
-
Strategie i rozwiązania logistyczne przedsiębiorstw
-
Współczesne strategie zarządzania dystrybucją
-
Analiza procesów informacyjno-decyzyjnych w przedsiębiorstwie.
-
Analiza metody outsourcingu w przedsiębiorstwie
-
Modele przedsiębiorstw opartych na wiedzy.
-
Uwarunkowania realizacji funkcji audytu w organizacji
-
Projektowanie procedur w systemie zarządzania
-
Analiza zdolności organizacji do wprowadzenia zmian
-
Benchmarking jako narzędzie doskonalenia organizacji
Dr ZOFIA ŁĄCAŁA
-
Planowanie karier zawodowych w kontekście transnacjonalnego rynku pracy
-
Projektowanie i ocena systemów motywacyjnych w przedsiębiorstwach
-
Motywacja do pracy i zaangażowanie pracowników
-
Psychologia ekonomiczna: Psychospołeczne uwarunkowania przedsiębiorczości; Indywidualne oraz organizacyjne determinanty innowacyjności; Psychologiczne wskaźniki rozwoju gospodarczego (zadowolenie z życia, zadowolenie z pracy, poczucie szczęścia)
-
Metodologia doboru zawodowego (rekrutacja i selekcja)
-
Projektowanie i weryfikacja systemów ocen pracowniczych
-
Team building – tworzenie i ocena efektywności zespołów pracowniczych
-
Metodologia oceny efektywności szkoleń
Dr ALEKSANDER MARCINKOWSKI
-
Diagnozowanie kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa
-
Kultura organizacyjna w procesie zarządzania zasobami ludzkimi
-
Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacjach wielokulturowych
-
Znormalizowane systemy zarządzania (ISO) jako instrument kształtowania kultury organizacyjnej
-
Konflikty interpersonalne w systemie społecznym przedsiębiorstwa
-
Public relations w przedsiębiorstwie
-
Diagnozowanie strategii i systemów motywacyjnych w przedsiębiorstwie
-
Rynek pracy jako kontekst strategii personalnej przedsiębiorstwa
-
Społeczno-kulturowe uwarunkowania innowacyjności w sektorze MSP
-
Style życia jako wyznacznik zachowań konsumenckich
-
Etnocentryzm w decyzjach konsumentów
Dr JERZY ROSIŃSKI
1. Psychologia reklamy
• Kreowanie wizerunku marki handlowej
• Reklama jako komunikacja perswazyjna
• Analiza komunikatów reklamowych i kampanii promocyjnych
2. Negocjacje
• Negocjacje handlowe (w sytuacji równowagi i dysproporcji pomiędzy stronami)
• Konflikty i strategie ich rozwiązywania
3. Wybrane aspekty psychologii organizacji
• Przywództwo organizacyjne (zwł. podejście sytuacyjne)
• Budowanie efektywnych zespołów projektowych
• Psychologiczne aspekty kierowania zespołem
• Psychologiczne aspekty kierowania w sytuacji zmiany organizacyjnej
• Rozwijanie kompetencji pracowniczych
• Pracownicy wiedzy i specjaliści – specyfika rozwoju i kierowania
• Specyfika funkcjonowania pracowników sektora ITC i kadry zarządzającej w tej branży
4. Wybrane aspekty ZZL
• Rekrutacja i selekcja
• Centra oceny i rozwoju (AC i DC)
• Systemy ocen i systemy motywacyjne pracowników
Dr IZABELA STAŃCZYK
o racjonalizacja i restrukturyzacja zatrudnienia
o rozwój zawodowy pracowników
o doradztwo personalne, zawodowe
o kształtowanie zatrudnienia
o realizacja funkcji personalnej w firmie
o systemy motywowania pracowników
o kształtowanie profili kompetencyjnych w firmie
o wdrażanie programów outsourcingu w przedsiębiorstwach
o realizacja programu outplacementu
o zagadnienia związane z zarządzaniem czasem i kulturą organizacyjną
o proces wdrażania zmian w organizacjach
o rekrutacja i dobór kadr
o nowe trendy w zarządzaniu zasobami ludzkimi
o strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi
o budowanie marki pracodawcy
o kreowanie innowacyjnego środowiska pracy
Dr MAGDALENA M. STUSS
-
procesy zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach
-
planowanie w obszarze funkcji personalnej
-
motywacja pracowników
-
dobór i ocena
-
rozwój na miarę XXI wieku
-
nowoczesne narzędzia zwalniania pracowników
-
zarządzanie zasobami ludzkimi w warunkach fuzji i przejęć
-
modele zarządzania zasobami ludzkimi
-
współczesne metody zarządzania przedsiębiorstwami (np. outsourcing, assessment center, benchmarking)
-
kształtowania i oceny efektywności kadry menedżerskiej we współczesnych organizacjach
-
analizy czynników wpływających na sprawną pracę menedżerów małych i średnich przedsiębiorstw,
-
organizacje uczące się – organizacje wirtualne – organizacje inteligentne
-
efektywności kadry menedżerskiej w organizacjach uczących się.
-
innowacyjność przedsiębiorstw w ujęciu podmiotowym, procesowym i organizacyjnym
-
zarządzanie wiedzą – wyzwaniem współczesnych gospodarek
-
procesy zarządzania w firmach globalnych
Uwagi:
Wyżej wymienione tematy stanowią jedynie przykłady problematyki seminarium.
Mile widziane własne propozycje uczestników.