Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Pomiń baner

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Powrót

ZAPISY NA SEMINARIA - III rok, studia stacjonarne I stopnia w r.a. 2012/13

PROPONOWANE TEMATY ZAGADNIEŃ DO PRAC DYPLOMOWYCH

Kierunek ZARZĄDZANIE

STUDIA PIERWSZEGO STOPNIA na rok akademicki 2012/13

stacjonarne

UWAGA:

Studenci mogą zapisywać się na seminaria tylko i wyłącznie wysyłając e-mail na adres: agnieszka.1.wrobel@uj.edu.pl od 18 września 2012, wszystkie zgłoszenia z datą 17 września (przed godz. 24:00) nie będą respektowane

Seminarium zostanie uruchomione przy zapisie minimum 8 osób.

Maksymalna liczba osób w grupie: 11

Obowiązuje kolejność zgłoszeń

 

Przykładowe zakresy tematyczne:

Dr Małgorzata Budzanowska-Drzewiecka

  • Młodzi konsumenci (np. strategie marketingowe na rynku młodego konsumenta, oddziaływanie reklamy na młodych konsumentów, specyfika młodzieży bądź dzieci jako konsumentów)
  • Zarządzanie marką (np. strategia produktu/marki na dowolnych przykładach, kształtowanie wizerunku przedsiębiorstw)
  • Strategie reklamowe i komunikacyjne przedsiębiorstw/organizacji (np. strategie promocji na wybranych przykładach, oddziaływanie działań promocyjnych (reklamy) na odbiorców, psychologiczne aspekty oddziaływania reklamy, niekonwencjonalne instrumenty komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem)
  • CSR i Marketing odpowiedzialny społecznie (np. Instrumenty i uwarunkowania CSR, działania marketingowe organizacji non-profit, reklama społeczna)
  • Budowanie lojalności konsumenta (np. Instrumenty budowania lojalności na przykładach, uwarunkowania lojalności)
  • Marketing elektroniczny (np. działania promocyjne w Internecie, wykorzystanie blogów i wirtualnych społeczności w Marketingu)
  • Zachowania konsumentów (np. wybrane grupy odbiorców, uwarunkowania)
  • Uwarunkowania kulturowe (np. działań promocyjnych na wybranych przykładach)

Dr inż. Justyna Maria Bugaj

W ramach grup zagadnień podanych niżej można zgłaszać swoje propozycje. Wszystkie prace powinny składać się z części teoretycznej (wykazanie się znajomością tematu) i praktycznej (umiejętność wykorzystania teorii, np. analiza przypadku, propozycja rozwiązania problemu itp. ).

Problematyka:

Zarządzanie

-          projektowanie organizacji,

-          diagnoza małych i średnich przedsiębiorstw – analizy przypadków,

-          biznes plan przedsięwzięcia,

-          zarządzanie marketingowe firmą,

-          cykl życia organizacji,

-          etapy umiędzynarodowienia organizacji,,

Zarządzanie Zasobami Ludzkimi

-          funkcje i struktury ZZL,

-          podmioty ZZL i podział ról między nimi,

-          kształtowanie kompetencji,

-          rekrutacja i dobór kadr,

-          budowa zespołów,

-          racjonalizacja i restrukturyzacja zatrudnienia,

-          motywowanie a motywacja w organizacji,

-          formuły tworzenia pakietów wynagrodzeń (dodatki, premie),

-          partycypacja pracownicza,

-          znaczenie i formy rozwoju zawodowego,

-          zarządzanie własnym rozwojem

-          strategie ZZL,

-          wyzwania kulturowe,

-          dylematy etyczne związane z ZZL.

Międzynarodowe Zarządzanie Zasobami Ludzkimi

-          powstanie i rozwój międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi,

-          strategie międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi,

-          rekrutacja w przedsiębiorstwach międzynarodowych,

-          ekspatriacja i repatriacja pracowników,

-          komunikowanie się w organizacjach międzynarodowych,

-          specyfika wynagradzania w organizacjach międzynarodowych,

-          kształtowanie rozwoju zawodowego pracowników w firmach międzynarodowych,

-          kształtowanie międzynarodowych karier zawodowych przez pracowników,

-          rodzaje i źródła konfliktów w firmach międzynarodowych,

-          zarządzanie kapitałem ludzkim w UE,

-          rola kultury organizacyjnej w międzynarodowych przedsiębiorstwach.

Dr Magdalena Jaworek

  • Stres organizacyjny – przyczyny i skutki
  • Radzenie sobie ze stresem
  • Wypalenie zawodowe
  • Pracoholizm a zaangażowanie w pracę
  • Różnice kulturowe w zarządzaniu
  • System wartości w pracy
  • Sytuacyjne i osobowościowe czynniki efektywności pracowników
  • Inteligencja emocjonalna w zarządzaniu
  • Perspektywa czasowa i jej znaczenie dla osiągania sukcesu zawodowego
  • Rekrutacja i dobór pracowników
  • Rozwój zawodowy pracowników
  • Przywództwo w organizacji
  • „Miękkie” sposoby motywowania pracowników

Dr Janina Klima

  • Analiza strategii marketingowych na przykładach wybranych przedsiębiorstw.
  • Ekologiczne aspekty wykorzystania marketingu (ekomarketing, produkt ekologiczny).
  • Wykorzystanie promocji do budowania pozycji firmy na rynku.
  • Promocja polski (różne aspekty – turystyka, kultura, itp.)
  • Public relations jako element budowania wizerunku firmy.
  • Strategia wprowadzania nowego produktu na rynek.
  • Marketing polityczny (kampanie prezydenckie).
  • Marketing międzynarodowy i globalny.
  • Marketing internetowy.
  • Wykorzystanie badań marketingowych w strategii firmy.
  • Opakowanie w strategii przedsiębiorstwa.
  • Znaczenie marki w budowaniu pozycji firmy.
  • Badanie efektywności działań promocyjnych.
  • Sprzedaż bezpośrednia na wybranych przykładach.

Dr Zofia Łącała

  • Planowanie karier zawodowych w kontekście transnacjonalnego rynku pracy
  • Projektowanie i ocena systemów motywacyjnych w przedsiębiorstwach
  • Motywacja do pracy i zaangażowanie pracowników
  • Metodologia doboru zawodowego (rekrutacja i selekcja)
  • Projektowanie i weryfikacja systemów ocen pracowniczych
  • Psychospołeczne uwarunkowania przedsiębiorczości
  • Team building – tworzenie i ocena efektywności zespołów pracowniczych
  • Metodologia oceny efektywności szkoleń

Dr Aleksander Marcinkowski

  • Diagnozowanie kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa
  • Kultura organizacyjna w procesie zarządzania zasobami ludzkimi
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacjach wielokulturowych
  • Znormalizowane systemy zarządzania (ISO) jako instrument kształtowania kultury organizacyjnej
  • Konflikty interpersonalne w systemie społecznym przedsiębiorstwa
  • Public relations w przedsiębiorstwie
  • Diagnozowanie strategii i systemów motywacyjnych w przedsiębiorstwie
  • Rynek pracy jako kontekst strategii personalnej przedsiębiorstwa
  • Społeczno-kulturowe uwarunkowania innowacyjności w sektorze MSP
  • Style życia jako wyznacznik zachowań konsumenckich
  • Etnocentryzm w decyzjach konsumentów

Dr Natalia Dudzińska – Korczak

·         Uwarunkowania funkcjonowania oraz rozwoju sektora małych i średnich przedsiębiorstw.

·         Projektowanie oraz wdrażanie strategii przedsiębiorstw i organizacji publicznych.

·         Metody strategicznej diagnozy otoczenia i przedsiębiorstwa.

·         Strategie konkurencji przedsiębiorstwa.

·         Strategie rozwoju przedsiębiorstwa.

·         Strategie tworzenia i rozwoju sieci przedsiębiorstw.

·         Strategie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw.

·         Strategie outsourcingu produkcji i usług.

·         Strategie zarządzania sytuacją kryzysową.

·         Zarządzanie relacjami z otoczeniem organizacji.

·         Analiza źródeł konkurencyjności przedsiębiorstwa.

·         Proste i złożone formy współdziałania gospodarczego (m.in. franchising, kooperacja produkcyjna, alianse strategiczne, partnerstwo publiczno – prywatne, struktury klastrowe).

·         Zarządzanie procesem konsolidacyjnym (m.in. strategie i analizy w procesach fuzji i przejęć, restrukturyzacja i integracja przedsiębiorstw po nabyciu).

·         Tworzenie i funkcjonowanie grup kapitałowych.

·         Metody i techniki organizatorskie wykorzystywane w doskonaleniu działalności przedsiębiorstw, instytucji administracyjnych oraz organizacji społecznych.

·         Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania stosowane w rozwiązywaniu problemów organizacyjnych.