Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Pomiń baner

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Powrót

SEMINARIA - ZAPISY - III rok lic. r.a. 2012/13 - niestacjonarne (wieczorowe i zaoczne)

PROPONOWANE TEMATY ZAGADNIEŃ DO PRAC DYPLOMOWYCH
 
Kierunek ZARZĄDZANIE
 
STUDIA PIERWSZEGO STOPNIA na rok akademicki 2012/13 (licencjat) – niestacjonarne (wieczorowe i zaoczne)
 
 

Przykładowe zakresy tematyczne:

 

Dr hab. Piotr  Jedynak, prof. UJ

1.    Zarządzanie kompetencjami (metody i uwarunkowania sektorowe)

2.    Polityka szkoleń w organizacji

3.    Skuteczność polityki motywacji w organizacji

4.    Pomiar satysfakcji pracowników w organizacji

5.    Ocena pracowników jako funkcja zarządzania zasobami ludzkimi

6.    Rola portali internetowych w rekrutacji pracowników

7.    Zarządzanie organizacją w warunkach rosnącej fluktuacji pracowników

8.    Skuteczność elastycznych form zatrudniania

9.    Polityka personalna w znormalizowanych systemach zarządzania

10.Zarządzanie organizacją w procesach transformacji (rozwoju i zmiany)

11.Zarządzanie organizacją w warunkach kryzysu

12.Działania marketingowe firm w nowych mediach

13.Zarządzanie relacjami z klientami w organizacji i programy lojalnościowe

14.Systemy zarządzania jakością

15.Systemy zarządzania środowiskowego

16.Systemy zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy

17.Systemy zarządzania bezpieczeństwem i higieną żywności

18.Systemy zarządzania bezpieczeństwem informacji

19.Standardy zarządzania społeczną odpowiedzialnością organizacji

20.Standardy zarządzania ciągłością działalności organizacji

21.Badanie satysfakcji klientów jako instrument oceny systemów zarządzania

22.Audity wewnętrzne jako instrumenty oceny i doskonalenia systemów zarządzania

23.Modele i narzędzia zarządzania wiedzą w organizacji

24.Narzędzia ciągłego doskonalenia systemów zarządzania (np. Six Sigma)

25.Wykorzystanie usług ubezpieczeniowych w zarządzaniu ryzykiem

26.Benchmarking jako instrument doskonalenia organizacji

27.Organizacje wirtualne w wybranych sektorach gospodarki

28.Zespoły zadaniowe w zarządzaniu organizacją

29.Ocena działalności otwartych funduszy emerytalnych

30.Indywidualne konta emerytalne jako element systemu zabezpieczenia społecznego

31.Ocena wybranych aspektów działalności firm ubezpieczeniowych i pośredników ubezpieczeniowych

 

Dr Kinga Bauer

l  System rachunkowości finansowej (na przykładzie przedsiębiorstwa, instytucji)

l  Analiza finansowa przedsiębiorstw (na przykładzie wybranych przedsiębiorstw)

l  Pomiar i ocena rentowności przedsiębiorstw

l  Pomiar i ocena płynności przedsiębiorstw

l  Pomiar i ocena zadłużenia przedsiębiorstw

l  Miejsce budżetowania w systemie zarządzania przedsiębiorstwem

l  Rachunkowość dla celów zarządzania operacyjnego (na przykładzie..)

l  Modele rachunku kosztów wykorzystywane w zarządzaniu przedsiębiorstwem

l  Źródła informacji wykorzystywanych w procesie upadłościowym (lub naprawczym)

l  Możliwości i ograniczenia zwiększania przejrzystości informacyjnej procesu upadłościowego (lub naprawczego)

l  Zarządzanie informacjami w procesie upadłościowym (lub naprawczym)

l  Wycena majątku bankruta

l  Systemy wczesnego ostrzegania  przed upadłością

l  Źródła finansowania działalności gospodarczej

l  Zarządzanie przedsiębiorstwem z sektora MSP

 

Dr Monika Jedynak

  1. Zarządzanie łańcuchem dostaw w przedsiębiorstwie.
  2. Analiza procesu oceny i wyboru dostawców
  3. Strategie i rozwiązania logistyczne przedsiębiorstw
  4. Systemy informacyjne w przedsiębiorstwach
  5. Uwarunkowania wdrażania systemów informatycznych.
  6. Analiza procesów informacyjno-decyzyjnych w przedsiębiorstwie.
  7. Analiza metody outsourcingu w przedsiębiorstwie
  8. Zarządzanie relacjami z klientami w organizacji (systemy CRM)
  9. Programy lojalnościowe przedsiębiorstw.
  10. Marketing w przedsiębiorstwach i instytucjach handlowych i usługowych.
  11. Elementy marketingu-mix w przedsiębiorstwie.
  12. Handel elektroniczny i formy działalności marketingowej w Internecie.
  13. Modele przedsiębiorstw opartych na wiedzy.
  14. Organizacja i narzędzia procesu kontroli w organizacji
  15. Uwarunkowania realizacji funkcji audytu w organizacji
  16. Projektowanie procedur w systemie zarządzania
  17. Analiza zdolności organizacji do wprowadzenia zmian
  18. Benchmarking jako narzędzie doskonalenia organizacj.

 

Dr Janina Klima

·    Analiza strategii marketingowych na przykładach wybranych przedsiębiorstw.

·    Ekologiczne aspekty wykorzystania marketingu (ekomarketing, produkt ekologiczny).

·    Wykorzystanie promocji do budowania pozycji firmy na rynku.

·    Promocja polski (różne aspekty – turystyka, kultura, itp.)

·    Public relations jako element budowania wizerunku firmy.

·    Strategia wprowadzania nowego produktu na rynek.

·    Marketing polityczny (kampanie prezydenckie).

·    Marketing międzynarodowy i globalny.

·    Marketing internetowy.

·    Wykorzystanie badań marketingowych w strategii firmy.

·    Opakowanie w strategii przedsiębiorstwa.

·    Znaczenie marki w budowaniu pozycji firmy.

·    Badanie efektywności działań promocyjnych.

·    Sprzedaż bezpośrednia na wybranych przykładach.

Dr Aneta Lipińska

1.    Wpływ technologii informacyjnych na gospodarkę, rynki i organizacje gospodarcze.

2.    Komunikowanie i zarządzanie w społeczeństwie informacyjnym.

3.    Zarządzanie zasobami informacyjnymi przedsiębiorstw w warunkach gospodarki opartej na wiedzy.

4.    Wykorzystanie technologii informacyjnych, w tym Internetu w zarządzaniu organizacją.

5.    Tworzenie i wykorzystywanie portali korporacyjnych i ich wpływ na konkurencyjność, innowacyjność i przedsiębiorczość.

6.    Media społecznościowe (Social Media).

7.    E-biznes, w tym handel elektroniczny i marketing elektroniczny.

8.    Procesy informacyjne w zarządzaniu.

Dr Jerzy Rosiński

1.    Psychologia reklamy

·         Kreowanie wizerunku marki handlowej

·         Reklama jako komunikacja perswazyjna

·         Analiza komunikatów reklamowych i kampanii promocyjnych

2.    Negocjacje

·         Negocjacje handlowe (w sytuacji równowagi i dysproporcji pomiędzy stronami)

·         Konflikty i strategie ich rozwiązywania

3.    Wybrane aspekty psychologii organizacji

·         Przywództwo sytuacyjne

·         Budowanie efektywnych zespołów projektowych

·         Psychologiczne aspekty kierowania zespołem

·         Psychologiczne aspekty kierowania w sytuacji zmiany organizacyjnej

·         Rozwijanie kompetencji pracowniczych

·         Pracownicy wiedzy i specjaliści – specyfika rozwoju i kierowania

 

Dr Izabela Stańczyk

• racjonalizacja i restrukturyzacja zatrudnienia
• rozwój zawodowy pracowników
• doradztwo personalne, zawodowe
• kształtowanie zatrudnienia
• realizacja funkcji personalnej w firmie
• systemy motywowania pracowników
• kształtowanie profili kompetencyjnych w firmie
• wdrażanie programów outsourcingu w przedsiębiorstwach
• realizacja programu outplacementu
• zagadnienia związane z zarządzaniem czasem i kulturą organizacyjną
• proces wdrażania zmian w organizacjach
• rekrutacja i dobór kadr

Dr Magdalena Stuss
• procesy zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach
o planowanie w obszarze funkcji personalnej
o motywacja pracowników
o dobór i ocena
o rozwój na miarę XXI wieku
o nowoczesne narzędzia zwalniania pracowników
• zarządzanie zasobami ludzkimi w warunkach fuzji i przejęć
• modele zarządzania zasobami ludzkimi
• współczesne metody zarządzania przedsiębiorstwami (np. outsourcing, assessment center, benchmarking)
• kształtowania i oceny efektywności kadry menedżerskiej we współczesnych organizacjach
• analizy czynników wpływających na sprawną pracę menedżerów małych i średnich przedsiębiorstw,
• organizacje uczące się – organizacje wirtualne – organizacje inteligentne
• efektywności kadry menedżerskiej w organizacjach uczących się.
• innowacyjność przedsiębiorstw w ujęciu podmiotowym, procesowym i organizacyjnym
• zarządzanie wiedzą – wyzwaniem współczesnych gospodarek
• procesy zarządzania w firmach globalnych

 

Dr Marta Tutko

1. Zarządzanie w instytucjach naukowych w Polsce.
2. Zarządzanie jakością w szkołach wyższych.
3. Zapewnienie jakości w szkołach wyższych.
4. Instrumenty Procesu Bolońskiego/Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego.
5. Zarządzanie zasobami ludzkimi w szkołach wyższych.
6. Europejski Obszar Szkolnictwa Wyższego.
7. Europejski Obszar Badawczy.

8. Benchmarking w szkołach wyższych.

9. Kształtowanie wizerunku szkół wyższych.

10. Współpraca przedsiębiorstw z instytucjami naukowymi oraz instytucjami otoczenia biznesu.

 

 

UWAGA

Studenci, mogą zapisywać się na seminaria osobiście lub wysyłając emaila na adres: ewa.glaudel@uj.edu.pl od 18 września 2012 r.

Seminarium zostanie uruchomione przy zapisie minimum 8 osób. Maksymalna liczba osób w grupie to 11 osób.

 

Obowiązuje kolejność zgłoszeń