PROPONOWANE TEMATY ZAGADNIEŃ DO PRAC DYPLOMOWYCH
Kierunek ZARZĄDZANIE
STUDIA PIERWSZEGO STOPNIA na rok akademicki 2012/13 (licencjat) – niestacjonarne (wieczorowe i zaoczne)
Przykładowe zakresy tematyczne:
Dr hab. Piotr Jedynak, prof. UJ
1. Zarządzanie kompetencjami (metody i uwarunkowania sektorowe)
2. Polityka szkoleń w organizacji
3. Skuteczność polityki motywacji w organizacji
4. Pomiar satysfakcji pracowników w organizacji
5. Ocena pracowników jako funkcja zarządzania zasobami ludzkimi
6. Rola portali internetowych w rekrutacji pracowników
7. Zarządzanie organizacją w warunkach rosnącej fluktuacji pracowników
8. Skuteczność elastycznych form zatrudniania
9. Polityka personalna w znormalizowanych systemach zarządzania
10.Zarządzanie organizacją w procesach transformacji (rozwoju i zmiany)
11.Zarządzanie organizacją w warunkach kryzysu
12.Działania marketingowe firm w nowych mediach
13.Zarządzanie relacjami z klientami w organizacji i programy lojalnościowe
14.Systemy zarządzania jakością
15.Systemy zarządzania środowiskowego
16.Systemy zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy
17.Systemy zarządzania bezpieczeństwem i higieną żywności
18.Systemy zarządzania bezpieczeństwem informacji
19.Standardy zarządzania społeczną odpowiedzialnością organizacji
20.Standardy zarządzania ciągłością działalności organizacji
21.Badanie satysfakcji klientów jako instrument oceny systemów zarządzania
22.Audity wewnętrzne jako instrumenty oceny i doskonalenia systemów zarządzania
23.Modele i narzędzia zarządzania wiedzą w organizacji
24.Narzędzia ciągłego doskonalenia systemów zarządzania (np. Six Sigma)
25.Wykorzystanie usług ubezpieczeniowych w zarządzaniu ryzykiem
26.Benchmarking jako instrument doskonalenia organizacji
27.Organizacje wirtualne w wybranych sektorach gospodarki
28.Zespoły zadaniowe w zarządzaniu organizacją
29.Ocena działalności otwartych funduszy emerytalnych
30.Indywidualne konta emerytalne jako element systemu zabezpieczenia społecznego
31.Ocena wybranych aspektów działalności firm ubezpieczeniowych i pośredników ubezpieczeniowych
Dr Kinga Bauer
l System rachunkowości finansowej (na przykładzie przedsiębiorstwa, instytucji)
l Analiza finansowa przedsiębiorstw (na przykładzie wybranych przedsiębiorstw)
l Pomiar i ocena rentowności przedsiębiorstw
l Pomiar i ocena płynności przedsiębiorstw
l Pomiar i ocena zadłużenia przedsiębiorstw
l Miejsce budżetowania w systemie zarządzania przedsiębiorstwem
l Rachunkowość dla celów zarządzania operacyjnego (na przykładzie..)
l Modele rachunku kosztów wykorzystywane w zarządzaniu przedsiębiorstwem
l Źródła informacji wykorzystywanych w procesie upadłościowym (lub naprawczym)
l Możliwości i ograniczenia zwiększania przejrzystości informacyjnej procesu upadłościowego (lub naprawczego)
l Zarządzanie informacjami w procesie upadłościowym (lub naprawczym)
l Wycena majątku bankruta
l Systemy wczesnego ostrzegania przed upadłością
l Źródła finansowania działalności gospodarczej
l Zarządzanie przedsiębiorstwem z sektora MSP
Dr Monika Jedynak
-
Zarządzanie łańcuchem dostaw w przedsiębiorstwie.
-
Analiza procesu oceny i wyboru dostawców
-
Strategie i rozwiązania logistyczne przedsiębiorstw
-
Systemy informacyjne w przedsiębiorstwach
-
Uwarunkowania wdrażania systemów informatycznych.
-
Analiza procesów informacyjno-decyzyjnych w przedsiębiorstwie.
-
Analiza metody outsourcingu w przedsiębiorstwie
-
Zarządzanie relacjami z klientami w organizacji (systemy CRM)
-
Programy lojalnościowe przedsiębiorstw.
-
Marketing w przedsiębiorstwach i instytucjach handlowych i usługowych.
-
Elementy marketingu-mix w przedsiębiorstwie.
-
Handel elektroniczny i formy działalności marketingowej w Internecie.
-
Modele przedsiębiorstw opartych na wiedzy.
-
Organizacja i narzędzia procesu kontroli w organizacji
-
Uwarunkowania realizacji funkcji audytu w organizacji
-
Projektowanie procedur w systemie zarządzania
-
Analiza zdolności organizacji do wprowadzenia zmian
-
Benchmarking jako narzędzie doskonalenia organizacj.
Dr Janina Klima
· Analiza strategii marketingowych na przykładach wybranych przedsiębiorstw.
· Ekologiczne aspekty wykorzystania marketingu (ekomarketing, produkt ekologiczny).
· Wykorzystanie promocji do budowania pozycji firmy na rynku.
· Promocja polski (różne aspekty – turystyka, kultura, itp.)
· Public relations jako element budowania wizerunku firmy.
· Strategia wprowadzania nowego produktu na rynek.
· Marketing polityczny (kampanie prezydenckie).
· Marketing międzynarodowy i globalny.
· Marketing internetowy.
· Wykorzystanie badań marketingowych w strategii firmy.
· Opakowanie w strategii przedsiębiorstwa.
· Znaczenie marki w budowaniu pozycji firmy.
· Badanie efektywności działań promocyjnych.
· Sprzedaż bezpośrednia na wybranych przykładach.
Dr Aneta Lipińska
1. Wpływ technologii informacyjnych na gospodarkę, rynki i organizacje gospodarcze.
2. Komunikowanie i zarządzanie w społeczeństwie informacyjnym.
3. Zarządzanie zasobami informacyjnymi przedsiębiorstw w warunkach gospodarki opartej na wiedzy.
4. Wykorzystanie technologii informacyjnych, w tym Internetu w zarządzaniu organizacją.
5. Tworzenie i wykorzystywanie portali korporacyjnych i ich wpływ na konkurencyjność, innowacyjność i przedsiębiorczość.
6. Media społecznościowe (Social Media).
7. E-biznes, w tym handel elektroniczny i marketing elektroniczny.
8. Procesy informacyjne w zarządzaniu.
Dr Jerzy Rosiński
1. Psychologia reklamy
· Kreowanie wizerunku marki handlowej
· Reklama jako komunikacja perswazyjna
· Analiza komunikatów reklamowych i kampanii promocyjnych
2. Negocjacje
· Negocjacje handlowe (w sytuacji równowagi i dysproporcji pomiędzy stronami)
· Konflikty i strategie ich rozwiązywania
3. Wybrane aspekty psychologii organizacji
· Przywództwo sytuacyjne
· Budowanie efektywnych zespołów projektowych
· Psychologiczne aspekty kierowania zespołem
· Psychologiczne aspekty kierowania w sytuacji zmiany organizacyjnej
· Rozwijanie kompetencji pracowniczych
· Pracownicy wiedzy i specjaliści – specyfika rozwoju i kierowania
Dr Izabela Stańczyk
• racjonalizacja i restrukturyzacja zatrudnienia
• rozwój zawodowy pracowników
• doradztwo personalne, zawodowe
• kształtowanie zatrudnienia
• realizacja funkcji personalnej w firmie
• systemy motywowania pracowników
• kształtowanie profili kompetencyjnych w firmie
• wdrażanie programów outsourcingu w przedsiębiorstwach
• realizacja programu outplacementu
• zagadnienia związane z zarządzaniem czasem i kulturą organizacyjną
• proces wdrażania zmian w organizacjach
• rekrutacja i dobór kadr
Dr Magdalena Stuss
• procesy zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach
o planowanie w obszarze funkcji personalnej
o motywacja pracowników
o dobór i ocena
o rozwój na miarę XXI wieku
o nowoczesne narzędzia zwalniania pracowników
• zarządzanie zasobami ludzkimi w warunkach fuzji i przejęć
• modele zarządzania zasobami ludzkimi
• współczesne metody zarządzania przedsiębiorstwami (np. outsourcing, assessment center, benchmarking)
• kształtowania i oceny efektywności kadry menedżerskiej we współczesnych organizacjach
• analizy czynników wpływających na sprawną pracę menedżerów małych i średnich przedsiębiorstw,
• organizacje uczące się – organizacje wirtualne – organizacje inteligentne
• efektywności kadry menedżerskiej w organizacjach uczących się.
• innowacyjność przedsiębiorstw w ujęciu podmiotowym, procesowym i organizacyjnym
• zarządzanie wiedzą – wyzwaniem współczesnych gospodarek
• procesy zarządzania w firmach globalnych
Dr Marta Tutko
1. Zarządzanie w instytucjach naukowych w Polsce.
2. Zarządzanie jakością w szkołach wyższych.
3. Zapewnienie jakości w szkołach wyższych.
4. Instrumenty Procesu Bolońskiego/Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego.
5. Zarządzanie zasobami ludzkimi w szkołach wyższych.
6. Europejski Obszar Szkolnictwa Wyższego.
7. Europejski Obszar Badawczy.
8. Benchmarking w szkołach wyższych.
9. Kształtowanie wizerunku szkół wyższych.
10. Współpraca przedsiębiorstw z instytucjami naukowymi oraz instytucjami otoczenia biznesu.
UWAGA
Studenci, mogą zapisywać się na seminaria osobiście lub wysyłając emaila na adres: ewa.glaudel@uj.edu.pl od 18 września 2012 r.
Seminarium zostanie uruchomione przy zapisie minimum 8 osób. Maksymalna liczba osób w grupie to 11 osób.
Obowiązuje kolejność zgłoszeń