Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Pomiń baner

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Powrót

Tematy zagadnień do prac dyplomowych licencjackich stacjonarnych ZARZĄDZANIE

Rejestracja na seminaria licencjackie

w Instytucie Ekonomii i Zarządzania

– semestr zimowy 2013/2014

 

Rejestracja na seminaria dyplomowe na rok akademicki 2013/2014 dla studentów III roku studiów I – wszego stopnia ( licencjackich ) na kierunkach Ekonomia i Zarządzanie odbędzie się w terminie od 18.09.2013 r. do 25.09.2013 r.

Zapisy do grupy seminaryjnej prowadzone są wyłącznie w systemie USOS

– jest to jedyna możliwość zapisania się na seminarium.

Pomocnicze informacje dotyczące rejestracji na przedmioty i grupy zajęciowe można znaleźć na stronie :

www.usosweb.uj.edu.pl – pomoc – rejestracje na zajęcia

 

 

studia stacjonarne

Zarządzanie  - kod typu rejestracji -  WZ/IEZ/SEM.LZS/13/14

 

 

 

 

 

Przykładowe zakresy tematyczne:

Dr Małgorzata Budzanowska-Drzewiecka

  • Budowanie lojalności konsumenta (np. Instrumenty budowania lojalności na przykładach, uwarunkowania lojalności)
  • Marketing elektroniczny (np. działania promocyjne w Internecie, wykorzystanie blogów i wirtualnych społeczności w Marketingu)
  • Młodzi konsumenci jako specyficzny segment rynku (np. strategie marketingowe na rynku młodego konsumenta, oddziaływanie reklamy na młodych konsumentów, specyfika młodzieży bądź dzieci jako konsumentów)
  • PR, CSR i Marketing odpowiedzialny społecznie (np. Instrumenty i uwarunkowania CSR, działania marketingowe organizacji non-profit, reklama społeczna)
  • Różnice kulturowe w działaniach marketingowych (np. uwarunkowania kulturowe działań promocyjnych na wybranych przykładach)
  • Strategie reklamowe i komunikacyjne przedsiębiorstw/organizacji (np. strategie promocji na wybranych przykładach, oddziaływanie działań promocyjnych (reklamy) na odbiorców, psychologiczne aspekty oddziaływania reklamy, niekonwencjonalne instrumenty komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem)
  • Zarządzanie marką (np. strategia produktu/marki na dowolnych przykładach, kształtowanie wizerunku przedsiębiorstw)

 

Dr inż. Justyna Maria Bugaj

W ramach grup zagadnień podanych niżej można zgłaszać swoje propozycje. Wszystkie prace powinny składać się z części teoretycznej (wykazanie się znajomością tematu) i praktycznej (umiejętność wykorzystania teorii, np. analiza przypadku, propozycja rozwiązania problemu itp. ).

Problematyka:

Zarządzanie

-          projektowanie organizacji,

-          diagnoza małych i średnich przedsiębiorstw – analizy przypadków,

-          biznes plan przedsięwzięcia,

-          zarządzanie marketingowe firmą,

-          cykl życia organizacji,

-          etapy umiędzynarodowienia organizacji,,

Zarządzanie Zasobami Ludzkimi

-          funkcje i struktury ZZL,

-          podmioty ZZL i podział ról między nimi,

-          kształtowanie kompetencji,

-          rekrutacja i dobór kadr,

-          budowa zespołów,

-          racjonalizacja i restrukturyzacja zatrudnienia,

-          motywowanie a motywacja w organizacji,

-          formuły tworzenia pakietów wynagrodzeń (dodatki, premie),

-          partycypacja pracownicza,

-          znaczenie i formy rozwoju zawodowego,

-          zarządzanie własnym rozwojem

-          strategie ZZL,

-          wyzwania kulturowe,

-          dylematy etyczne związane z ZZL.

Międzynarodowe Zarządzanie Zasobami Ludzkimi

-          powstanie i rozwój międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi,

-          strategie międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi,

-          rekrutacja w przedsiębiorstwach międzynarodowych,

-          ekspatriacja i repatriacja pracowników,

-          komunikowanie się w organizacjach międzynarodowych,

-          specyfika wynagradzania w organizacjach międzynarodowych,

-          kształtowanie rozwoju zawodowego pracowników w firmach międzynarodowych,

-          kształtowanie międzynarodowych karier zawodowych przez pracowników,

-          rodzaje i źródła konfliktów w firmach międzynarodowych,

-          zarządzanie kapitałem ludzkim w UE,

-          rola kultury organizacyjnej w międzynarodowych przedsiębiorstwach.

 

dr Natalia Dudzińska – Korczak

  • Uwarunkowania funkcjonowania oraz rozwoju sektora małych i średnich przedsiębiorstw.
  • Projektowanie oraz wdrażanie strategii przedsiębiorstw i organizacji publicznych.
  • Metody strategicznej diagnozy otoczenia i przedsiębiorstwa.
  • Strategie konkurencji przedsiębiorstwa.
  • Strategie rozwoju przedsiębiorstwa.
  • Strategie tworzenia i rozwoju sieci przedsiębiorstw.
  • Strategie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw.
  • Strategie outsourcingu produkcji i usług.
  • Strategie zarządzania sytuacją kryzysową.
  • Zarządzanie relacjami z otoczeniem organizacji.
  • Analiza źródeł konkurencyjności przedsiębiorstwa.
  • Proste i złożone formy współdziałania gospodarczego (m.in. franchising, kooperacja produkcyjna, alianse strategiczne, partnerstwo publiczno – prywatne, struktury klastrowe).
  • Zarządzanie procesem konsolidacyjnym (m.in. strategie i analizy w procesach fuzji i przejęć, restrukturyzacja i integracja przedsiębiorstw po nabyciu).
  • Tworzenie i funkcjonowanie grup kapitałowych.
  • Metody i techniki organizatorskie wykorzystywane w doskonaleniu działalności przedsiębiorstw, instytucji administracyjnych oraz organizacji społecznych.
  • Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania stosowane w rozwiązywaniu problemów organizacyjnych.

 

Dr Magdalena Jaworek

  • Stres organizacyjny – przyczyny i skutki
  • Radzenie sobie ze stresem
  • Wypalenie zawodowe
  • Pracoholizm a zaangażowanie w pracę
  • Różnice kulturowe w zarządzaniu
  • System wartości w pracy
  • Sytuacyjne i osobowościowe czynniki efektywności pracowników
  • Inteligencja emocjonalna w zarządzaniu
  • Perspektywa czasowa i jej znaczenie dla osiągania sukcesu zawodowego
  • Rekrutacja i dobór pracowników
  • Rozwój zawodowy pracowników
  • Przywództwo w organizacji
  • „Miękkie” sposoby motywowania pracowników

Dr Janina Klima

  • Analiza strategii marketingowych na przykładach wybranych przedsiębiorstw.
  • Ekologiczne aspekty wykorzystania marketingu (ekomarketing, produkt ekologiczny).
  • Wykorzystanie promocji do budowania pozycji firmy na rynku.
  • Promocja polski (różne aspekty – turystyka, kultura, itp.)
  • Public relations jako element budowania wizerunku firmy.
  • Strategia wprowadzania nowego produktu na rynek.
  • Marketing polityczny (kampanie prezydenckie).
  • Marketing międzynarodowy i globalny.
  • Marketing internetowy.
  • Wykorzystanie badań marketingowych w strategii firmy.
  • Opakowanie w strategii przedsiębiorstwa.
  • Znaczenie marki w budowaniu pozycji firmy.
  • Badanie efektywności działań promocyjnych.
  • Sprzedaż bezpośrednia na wybranych przykładach.

 

Dr Aneta Lipińska

  • Wpływ technologii informacyjnych na gospodarkę, rynki i organizacje gospodarcze.
  • Komunikowanie i zarządzanie w społeczeństwie informacyjnym.
  • Zarządzanie zasobami informacyjnymi przedsiębiorstw w warunkach gospodarki opartej na wiedzy.
  • Wykorzystanie technologii informacyjnych, w tym Internetu w zarządzaniu organizacją.
  • Tworzenie i wykorzystywanie portali korporacyjnych i ich wpływ na konkurencyjność, innowacyjność i przedsiębiorczość.
  • Media społecznościowe (Social Media).
  • E-biznes, w tym handel elektroniczny i marketing elektroniczny.
  • Procesy informacyjne w zarządzaniu.

 

Dr Aleksander Marcinkowski

 

  • Diagnozowanie kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa
  • Kultura organizacyjna w procesie zarządzania zasobami ludzkimi
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacjach wielokulturowych
  • Znormalizowane systemy zarządzania (ISO) jako instrument kształtowania kultury organizacyjnej
  • Konflikty interpersonalne w systemie społecznym przedsiębiorstwa
  • Public relations w przedsiębiorstwie
  • Diagnozowanie strategii i systemów motywacyjnych w przedsiębiorstwie
  • Rynek pracy jako kontekst strategii personalnej przedsiębiorstwa
  • Społeczno-kulturowe uwarunkowania innowacyjności w sektorze MSP
  • Style życia jako wyznacznik zachowań konsumenckich
  • Etnocentryzm w decyzjach konsumentów

Dr Sławonir Wyciślak

  • Podstawowe zasady i cechy podejścia systemowego
  • Podejście systemowe w zarządzaniu
  • Podstawy projektowania systemów zarządzania
  • Cechy i podstawowe uwarunkowania podejścia sieciowego 
  • Zarządzanie w warunkach sieci
  • Cechy, typy, źródła informacji
  • Możliwości percepcji informacji
  • Podstawy zarządzania informacją
  • Czas w zarządzaniu
  • Podstawy zarządzania czasem  
  • Uwarunkowania i typy złożoności
  • Podstawowe metody i techniki optymalizacji w zarządzaniu
  • Podstawowe uwarunkowania działalności przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych
  • (przesłanki, strategie, modele)
  • Zarządzanie finansami w działalności przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych (źródła finansowania, unikanie opodatkowania, zarządzanie ryzykiem)
  • Marketing w działalności przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych (standaryzacja i adaptacja, produkt, kanały dystrybucji, promocja międzynarodowa, ceny w marketingu międzynarodowym, efekt kraju pochodzenia)
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi na rynkach międzynarodowych  (pozyskiwanie personelu, wynagradzanie, różnice kulturowe)
  • Podstawy logistyki międzynarodowej  (obsługa zamówień, zarządzanie zapasami, magazyn opakowanie, transport)
  • Identyfikacja, i typologia międzynarodowych sieci gospodarczych
  • MSP na rynku międzynarodowym
  • Czynniki kulturowe w biznesie międzynarodowym: Japonia, USA, Niemcy, Wielka Brytania
  • Zjawiska kryzysowe w globalnej gospodarce