Rejestracja na seminaria licencjackie
w Instytucie Ekonomii i Zarządzania
– semestr zimowy 2013/2014
Rejestracja na seminaria dyplomowe na rok akademicki 2013/2014 dla studentów III roku studiów I – wszego stopnia ( licencjackich ) na kierunkach Ekonomia i Zarządzanie odbędzie się w terminie od 18.09.2013 r. do 25.09.2013 r.
Zapisy do grupy seminaryjnej prowadzone są wyłącznie w systemie USOS
– jest to jedyna możliwość zapisania się na seminarium.
Pomocnicze informacje dotyczące rejestracji na przedmioty i grupy zajęciowe można znaleźć na stronie :
www.usosweb.uj.edu.pl – pomoc – rejestracje na zajęcia
studia stacjonarne
Zarządzanie - kod typu rejestracji - WZ/IEZ/SEM.LZS/13/14
Przykładowe zakresy tematyczne:
Dr Małgorzata Budzanowska-Drzewiecka
-
Budowanie lojalności konsumenta (np. Instrumenty budowania lojalności na przykładach, uwarunkowania lojalności)
-
Marketing elektroniczny (np. działania promocyjne w Internecie, wykorzystanie blogów i wirtualnych społeczności w Marketingu)
-
Młodzi konsumenci jako specyficzny segment rynku (np. strategie marketingowe na rynku młodego konsumenta, oddziaływanie reklamy na młodych konsumentów, specyfika młodzieży bądź dzieci jako konsumentów)
-
PR, CSR i Marketing odpowiedzialny społecznie (np. Instrumenty i uwarunkowania CSR, działania marketingowe organizacji non-profit, reklama społeczna)
-
Różnice kulturowe w działaniach marketingowych (np. uwarunkowania kulturowe działań promocyjnych na wybranych przykładach)
-
Strategie reklamowe i komunikacyjne przedsiębiorstw/organizacji (np. strategie promocji na wybranych przykładach, oddziaływanie działań promocyjnych (reklamy) na odbiorców, psychologiczne aspekty oddziaływania reklamy, niekonwencjonalne instrumenty komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem)
-
Zarządzanie marką (np. strategia produktu/marki na dowolnych przykładach, kształtowanie wizerunku przedsiębiorstw)
Dr inż. Justyna Maria Bugaj
W ramach grup zagadnień podanych niżej można zgłaszać swoje propozycje. Wszystkie prace powinny składać się z części teoretycznej (wykazanie się znajomością tematu) i praktycznej (umiejętność wykorzystania teorii, np. analiza przypadku, propozycja rozwiązania problemu itp. ).
Problematyka:
Zarządzanie
- projektowanie organizacji,
- diagnoza małych i średnich przedsiębiorstw – analizy przypadków,
- biznes plan przedsięwzięcia,
- zarządzanie marketingowe firmą,
- cykl życia organizacji,
- etapy umiędzynarodowienia organizacji,,
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
- funkcje i struktury ZZL,
- podmioty ZZL i podział ról między nimi,
- kształtowanie kompetencji,
- rekrutacja i dobór kadr,
- budowa zespołów,
- racjonalizacja i restrukturyzacja zatrudnienia,
- motywowanie a motywacja w organizacji,
- formuły tworzenia pakietów wynagrodzeń (dodatki, premie),
- partycypacja pracownicza,
- znaczenie i formy rozwoju zawodowego,
- zarządzanie własnym rozwojem
- strategie ZZL,
- wyzwania kulturowe,
- dylematy etyczne związane z ZZL.
Międzynarodowe Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
- powstanie i rozwój międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi,
- strategie międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi,
- rekrutacja w przedsiębiorstwach międzynarodowych,
- ekspatriacja i repatriacja pracowników,
- komunikowanie się w organizacjach międzynarodowych,
- specyfika wynagradzania w organizacjach międzynarodowych,
- kształtowanie rozwoju zawodowego pracowników w firmach międzynarodowych,
- kształtowanie międzynarodowych karier zawodowych przez pracowników,
- rodzaje i źródła konfliktów w firmach międzynarodowych,
- zarządzanie kapitałem ludzkim w UE,
- rola kultury organizacyjnej w międzynarodowych przedsiębiorstwach.
dr Natalia Dudzińska – Korczak
-
Uwarunkowania funkcjonowania oraz rozwoju sektora małych i średnich przedsiębiorstw.
-
Projektowanie oraz wdrażanie strategii przedsiębiorstw i organizacji publicznych.
-
Metody strategicznej diagnozy otoczenia i przedsiębiorstwa.
-
Strategie konkurencji przedsiębiorstwa.
-
Strategie rozwoju przedsiębiorstwa.
-
Strategie tworzenia i rozwoju sieci przedsiębiorstw.
-
Strategie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw.
-
Strategie outsourcingu produkcji i usług.
-
Strategie zarządzania sytuacją kryzysową.
-
Zarządzanie relacjami z otoczeniem organizacji.
-
Analiza źródeł konkurencyjności przedsiębiorstwa.
-
Proste i złożone formy współdziałania gospodarczego (m.in. franchising, kooperacja produkcyjna, alianse strategiczne, partnerstwo publiczno – prywatne, struktury klastrowe).
-
Zarządzanie procesem konsolidacyjnym (m.in. strategie i analizy w procesach fuzji i przejęć, restrukturyzacja i integracja przedsiębiorstw po nabyciu).
-
Tworzenie i funkcjonowanie grup kapitałowych.
-
Metody i techniki organizatorskie wykorzystywane w doskonaleniu działalności przedsiębiorstw, instytucji administracyjnych oraz organizacji społecznych.
-
Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania stosowane w rozwiązywaniu problemów organizacyjnych.
Dr Magdalena Jaworek
-
Stres organizacyjny – przyczyny i skutki
-
Radzenie sobie ze stresem
-
Wypalenie zawodowe
-
Pracoholizm a zaangażowanie w pracę
-
Różnice kulturowe w zarządzaniu
-
System wartości w pracy
-
Sytuacyjne i osobowościowe czynniki efektywności pracowników
-
Inteligencja emocjonalna w zarządzaniu
-
Perspektywa czasowa i jej znaczenie dla osiągania sukcesu zawodowego
-
Rekrutacja i dobór pracowników
-
Rozwój zawodowy pracowników
-
Przywództwo w organizacji
-
„Miękkie” sposoby motywowania pracowników
Dr Janina Klima
-
Analiza strategii marketingowych na przykładach wybranych przedsiębiorstw.
-
Ekologiczne aspekty wykorzystania marketingu (ekomarketing, produkt ekologiczny).
-
Wykorzystanie promocji do budowania pozycji firmy na rynku.
-
Promocja polski (różne aspekty – turystyka, kultura, itp.)
-
Public relations jako element budowania wizerunku firmy.
-
Strategia wprowadzania nowego produktu na rynek.
-
Marketing polityczny (kampanie prezydenckie).
-
Marketing międzynarodowy i globalny.
-
Marketing internetowy.
-
Wykorzystanie badań marketingowych w strategii firmy.
-
Opakowanie w strategii przedsiębiorstwa.
-
Znaczenie marki w budowaniu pozycji firmy.
-
Badanie efektywności działań promocyjnych.
-
Sprzedaż bezpośrednia na wybranych przykładach.
Dr Aneta Lipińska
-
Wpływ technologii informacyjnych na gospodarkę, rynki i organizacje gospodarcze.
-
Komunikowanie i zarządzanie w społeczeństwie informacyjnym.
-
Zarządzanie zasobami informacyjnymi przedsiębiorstw w warunkach gospodarki opartej na wiedzy.
-
Wykorzystanie technologii informacyjnych, w tym Internetu w zarządzaniu organizacją.
-
Tworzenie i wykorzystywanie portali korporacyjnych i ich wpływ na konkurencyjność, innowacyjność i przedsiębiorczość.
-
Media społecznościowe (Social Media).
-
E-biznes, w tym handel elektroniczny i marketing elektroniczny.
-
Procesy informacyjne w zarządzaniu.
Dr Aleksander Marcinkowski
-
Diagnozowanie kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa
-
Kultura organizacyjna w procesie zarządzania zasobami ludzkimi
-
Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacjach wielokulturowych
-
Znormalizowane systemy zarządzania (ISO) jako instrument kształtowania kultury organizacyjnej
-
Konflikty interpersonalne w systemie społecznym przedsiębiorstwa
-
Public relations w przedsiębiorstwie
-
Diagnozowanie strategii i systemów motywacyjnych w przedsiębiorstwie
-
Rynek pracy jako kontekst strategii personalnej przedsiębiorstwa
-
Społeczno-kulturowe uwarunkowania innowacyjności w sektorze MSP
-
Style życia jako wyznacznik zachowań konsumenckich
-
Etnocentryzm w decyzjach konsumentów
Dr Sławonir Wyciślak
-
Podstawowe zasady i cechy podejścia systemowego
-
Podejście systemowe w zarządzaniu
-
Podstawy projektowania systemów zarządzania
-
Cechy i podstawowe uwarunkowania podejścia sieciowego
-
Zarządzanie w warunkach sieci
-
Cechy, typy, źródła informacji
-
Możliwości percepcji informacji
-
Podstawy zarządzania informacją
-
Czas w zarządzaniu
-
Podstawy zarządzania czasem
-
Uwarunkowania i typy złożoności
-
Podstawowe metody i techniki optymalizacji w zarządzaniu
-
Podstawowe uwarunkowania działalności przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych
-
(przesłanki, strategie, modele)
-
Zarządzanie finansami w działalności przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych (źródła finansowania, unikanie opodatkowania, zarządzanie ryzykiem)
-
Marketing w działalności przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych (standaryzacja i adaptacja, produkt, kanały dystrybucji, promocja międzynarodowa, ceny w marketingu międzynarodowym, efekt kraju pochodzenia)
-
Zarządzanie zasobami ludzkimi na rynkach międzynarodowych (pozyskiwanie personelu, wynagradzanie, różnice kulturowe)
-
Podstawy logistyki międzynarodowej (obsługa zamówień, zarządzanie zapasami, magazyn opakowanie, transport)
-
Identyfikacja, i typologia międzynarodowych sieci gospodarczych
-
MSP na rynku międzynarodowym
-
Czynniki kulturowe w biznesie międzynarodowym: Japonia, USA, Niemcy, Wielka Brytania
-
Zjawiska kryzysowe w globalnej gospodarce