Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Pomiń baner

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Powrót

1 SUM zaoczne Zarządzanie zapisy na seminaria

STUDIA DRUGIEGO STOPNIA NIESTACJONARNE  - seminaria

(uruchomienie seminarium nastąpi przy zapisaniu się minimum 8 osób. Maksymalna liczba osób w grupie to 24 osoby- obowiązuje kolejność zgłoszeń)

 

Uprzejmie proszę o zapoznanie się z zamieszczonymi poniżej zagadnieniami na seminarium magisterskie Wpisy na seminaria rozpoczynają się od dnia 21.01.2013 r. do dnia 08.02.2013 r. w sekretariacie ds. studenckich  Instytutu  (pok. 2.323) osobiście lub e-mailowo (elzbieta.tyrowicz@uj.edu.pl)

 

Prof. dr hab. MAREK  BUGDOL

1.Zarządzanie jakością

Strategia TQM na przykładzie..

Koncepcja lean manufacturng ….

Jakość usług na przykładzie

Możliwości zastosowania SMED, reengineeringu….

Systemy zarządzania jakością…………

Zarządzanie jakością w administracji publicznej

Zarządzanie jakością w służbie zdrowia..

Systemy zapewnienia bezpieczeństwa

Systemy zarządzania środowiskiem

Kontrola zarządcza a system zarządzania jakością

Metodyka samooceny

 

2.Zarzadzanie zasobami ludzkimi

Procesy zatrudnienia (ich skuteczność….

Problemy motywacji i zastosowania koncepcji motywacyjnych

Ocena kompetencji na przykładzie…….

Systemy wsparcia pracowniczego

Oceny pracownicze

Współczesne metody rozwoju zawodowego ……….

 

3.Zachowania organizacyjne

Gry społeczne w organizacji…………………

Zachowania nieetyczne (sabotaż, oszustwa, kradzież, korupcja w organizacji, itp.

Polityki socjalne w organizacji

Zachowania obywatelskie……..

Interakcje, więzi społeczne i ekonomiczne

Struktury a zachowania

 

Prof. dr hab.  TADEUSZ  MAREK

 

STRES PRACY, STRES W ORGANIZACJI, STRES ZAWODOWY, OBCIĄŻENIE I ZMĘCZENIE PSYCHICZNE, STANY ZMĘCZENIA CHRONICZNEGO, WYPALENIE ZAWODOWE,

Seminarium poświęcone jest problematyce stresu, obciążenia i zmęczenia występujących  w procesie pracy i w organizacji. Tematyka i zakres prac magisterskich obejmuje szerokie spektrum zagadnień:

- diagnozowanie stresu organizacyjnego dla wybranych grup zawodowych i organizacji;

- diagnozowanie stresu wynikającego ze zmian wprowadzanych w organizacji;

- określanie relacji występujących między obciążeniem i  zmęczeniem psychicznym w procesie  pracy;

- wyznaczanie profili syndromu wypalenia zawodowego dla różnorodnych grup zawodowych (np. nauczyciele, menedżerowie, pielęgniarki, lekarze, policjanci, pracownicy administracji, itp.) oraz  określanie indywidualnych i organizacyjnych uwarunkowań wystąpienia wypalenia;

- określanie specyfiki, stresu, obciążenia i zmęczenia związanych z pracą zmianową;

- określanie czynników (różnice indywidualne, czynniki organizacyjne lub/i czynniki środowiska i warunków pracy) prowadzących do stanów zmęczenia i zmęczenia chronicznego (patologicznego);

- identyfikacja i diagnozowanie sposobów zmagania się z sytuacją stresową w organizacji;

- wyznaczanie profili zmęczenia chronicznego dla różnorodnych  zawodów;

- identyfikacja czynników modyfikujących reakcje na stres organizacyjny i stres w pracy (różnice indywidualne typu  osobowościowego, temperamentalnego, itp, oraz czynniki związane    z organizacją i warunkami pracy);

- stres, obciążenie psychiczne i zmęczenie w pracy operatora;

- identyfikacja patologicznych konsekwencji stresu przewlekłego  (stresu pracy i stresu organizacyjnego) oraz chronicznego zmęczenia;

- stres traumatyczny związany z wypadkami, katastrofami itp.(PTSD);

- adaptacja do polskich warunków kulturowych istniejących  narzędzi diagnozujących stres, sposoby zmagania się ze stresem, obciążenie i zmęczenie występujące w procesie pracy i w organizacji oraz konstruowanie własnych narzędzi diagnozy;

- tworzenie programów interwencyjno-prewencyjnych zapobiegających stresowi organizacyjnemu, stresowi pracy, stanom zmęczenia chronicznego i syndromowi wypalenia zawodowego.

 

Prof. dr hab. JAN  STĘPNIEWSKI

Dewiza przewodnia seminarium : praca mgr powinna być atutem absolwenta UJ-tu w czasie spotkań rekrutacyjnych lub źródłem awansu w karierze absolwentów juz pracujących

                                  

1. Zarządzanie                        

1.1 Zarządzanie firma (wizerunek, siła konkurencyjna, kapitał intelektualny, lojalność klientów, innowacyjność)

1.2 Zarządzanie szpitalami lub domami opieki społecznej

1.3 Zarządzanie wiedza: teoria lub praktyka

1.4 Zarządzanie kompetencjami w przedsiębiorstwie

1.5 Zarządzanie produkcja

1.6 ZZL (lojalność pracowników, kształcenie ustawiczne, potrzeby kompetencyjne, style zarządzania, leadership, rekrutacja)

 

2. Organizacja i funkcjonowanie  przedsiębiorstwa   

2.1 Organizacja przedsiębiorstwa

2.2 Funkcje w przedsiębiorstwie (zakup, magazynowanie, sprzedaż, logistyka, marketing, reklama, PR, negocjacje firmy..)

2.3 Organizacja procesów w przedsiębiorstwie

2.6 Społeczna odpowiedzialność Firmy

 

3. Audyt                                 

3.1      Wszystkie rodzaje audytu: operacyjny, księgowy,  finansowy, jakości, społeczny

  1. Audyt księgowy: zewnętrzny lub wewnętrzny
  2. System kontroli wewnętrznej

 

4. Rachunkowość

4.1 Księgowości finansowa

4.2 Rachunek kosztów (klasyczny lub metoda ABC)

4.3 Analiza finansowa firmy

4.4 Organizacja systemów księgowych (tradycyjnych i   zinformatyzowanych)

 

Sposób funkcjonowania seminarium:

Grupa seminaryjna zbiera się razem tylko 2 razy:

1)  na pierwszym seansie, którego tematem jest metodologia badan naukowych i technika pisania pracy mgr oraz standardy prac mgr na UJ-cie.

2)  na zakończenie studiów, kiedy profesor uczy magistrantów sztuki prezentacji pracy mgr w czasie obrony oraz omawia sprawę ewentualnych pytań w czasie obrony.

Temat pracy mgr wybiera student z danej „ramy tematycznej”. Następnie magistranci spotykają się z profesorem juz tylko indywidualnie w umówionych terminach lub tez konsultują się w dowolnym momencie o dowolnej porze przez internet aż do momentu ukończenia pracy. Zmiany tematów są możliwe w trakcie studiów. Wymagana objętość pracy mgr :  70 stron maximum netto (bez bibliografii i aneksów). Dotychczasowa efektywność seminarium w ostatnich 4 latach : 99 % sukcesów magistrantów.

 

Dr hab. WIKTOR  ADAMUS, prof. UJ

1.Weryfikacja empiryczna nowej metody wartościowania stanowisk pracy.
2.Weryfikacja empiryczna nowej metody oceniania pracowników w organizacjach.
3. Organizacja procesu pozycjonowania informacji w internecie.
4.Strategiczne czynniki w poprawie poziomu cywilizacyjnego mieszkańców gminy (powiatu lub województwa).
5.Przywództwo w zarządzaniu organizacjami.
6. Negocjacje jako pertraktacje z klientami zewnętrznymi i wewnętrznymi.
7. Funkcja kontroli w procesie zarządzania jednostkami administracji publicznej.
8. Zarządzanie jakością produktu lub usługi.

9. Proces podejmowania decyzji w kontekście metod.

10. Zarządzanie bezpieczeństwem (energetycznym, ekologicznym, itp.)
 

Dr hab. CZESŁAW MESJASZ, prof. UEK

 

I. Zarządzanie firmą - tematy ogólne:

  • doskonalenie struktury organizacyjnej
  • zarządzanie strategiczne
  • controlling
  • zarządzanie zasobami ludzkimi
  • restrukturyzacja przedsiębiorstwa
  • zarządzanie przedsiębiorstwem międzynarodowym
  • systemy informacyjne zarządzania
  • nowoczesne metody zarządzania (outsourcing, reengineering, benchmarking, lean management, six sigma,  itp.)
  • ucząca się organizacja i zarządzanie wiedzą
  • kapitał intelektualny
  • zarządzanie procesowe 

 

II. Tematy dodatkowe:

  • zarządzanie w instytucjach administracji publicznej i samorządowej
  • zarządzanie instytucjami finansowymi - banki, firmy ubezpieczeniowe, fundusze powiernicze
  • relacje przedsiębiorstwa z otoczeniem
  • zastosowania Kompleksowej(Strategicznej) Karty Wyników (Balanced Scorecard) i metod pochodnych
  • fuzje i przejęcia
  • kultura organizacyjna
  • nadzór korporacyjny (ład korporacyjny) – corporate governance

 

III. Negocjacje, konflikty i teoria gier:

  • negocjacje w działalności gospodarczej – problemy podstawowe oraz tematy specjalistyczne, np. negocjacje międzykulturowe, komputerowe wspomaganie negocjacji, negocjacje finansowe, negocjacje handlowe
  • kierowanie konfliktami w zarządzaniu
  • zastosowania teorii gier w zarządzaniu

 

IV. Tematy specjalistyczne

  • podejście systemowe w teorii i praktyce zarządzania (w tym koncepcje systemów złożonych oraz ich zastosowania) 
  • postmodernizm a teoria organizacji i zarządzania
  • analiza ryzyka, przewidywanie i prognozowanie w zarządzaniu

 

Dr hab.  PIOTR  JEDYNAK, prof. UJ


  1. Zarządzanie kompetencjami (metody i uwarunkowania sektorowe)
  2. Polityka szkoleń w organizacji
  3. Skuteczność polityki motywacji w organizacji
  4. Pomiar satysfakcji pracowników w organizacji
  5. Ocena pracowników jako funkcja zarządzania zasobami ludzkimi
  6. Rola portali internetowych w rekrutacji pracowników
  7. Zarządzanie organizacją w warunkach rosnącej fluktuacji pracowników
  8. Skuteczność elastycznych form zatrudniania
  9. Polityka personalna w znormalizowanych systemach zarządzania
  10. Zarządzanie organizacją w procesach transformacji (rozwoju i zmiany)
  11. Zarządzanie organizacją w warunkach kryzysu
  12. Działania marketingowe firm w nowych mediach
  13. Zarządzanie relacjami z klientami w organizacji i programy lojalnościowe
  14. Systemy zarządzania jakością
  15. Systemy zarządzania środowiskowego
  16. Systemy zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy
  17. Systemy zarządzania bezpieczeństwem i higieną żywności
  18. Systemy zarządzania bezpieczeństwem informacji
  19. Standardy zarządzania społeczną odpowiedzialnością organizacji
  20. Standardy zarządzania ciągłością działalności organizacji
  21. Badanie satysfakcji klientów jako instrument oceny systemów zarządzania
  22. Audity wewnętrzne jako instrumenty oceny i doskonalenia systemów zarządzania
  23. Modele i narzędzia zarządzania wiedzą w organizacji
  24. Narzędzia ciągłego doskonalenia systemów zarządzania (np. Six Sigma)
  25. Wykorzystanie usług ubezpieczeniowych w zarządzaniu ryzykiem
  26. Benchmarking jako instrument doskonalenia organizacji
  27. Organizacje wirtualne w wybranych sektorach gospodarki
  28. Zespoły zadaniowe w zarządzaniu organizacją
  29. Ocena działalności otwartych funduszy emerytalnych
  30. Indywidualne konta emerytalne jako element systemu zabezpieczenia społecznego
  31. Ocena wybranych aspektów działalności firm ubezpieczeniowych i pośredników ubezpieczeniowych

 

Dr JUSTYNA BUGAJ

Zarządzanie Zasobami Ludzkimi

  • podmioty ZZL i podział ról między nimi,
  • kształtowanie kompetencji,
  • rekrutacja i dobór kadr,
  • racjonalizacja i restrukturyzacja zatrudnienia,
  • motywowanie a motywacja w organizacji,
  • formuły tworzenia pakietów wynagrodzeń,
  • partycypacja pracownicza,
  • znaczenie i formy rozwoju zawodowego,
  • zarządzanie własnym rozwojem
  • strategie ZZL,
  • dylematy etyczne związane z ZZL,
  • planowanie sukcesji.

 

Międzynarodowe Zarządzanie Zasobami Ludzkimi

  • strategie międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi,
  • rekrutacja w przedsiębiorstwach międzynarodowych,
  • ekspatriacja i repatriacja pracowników,
  • komunikowanie się w organizacjach międzynarodowych,
  • specyfika wynagradzania w organizacjach międzynarodowych,
  • kształtowanie rozwoju zawodowego pracowników w firmach międzynarodowych,
  • kształtowanie międzynarodowych karier zawodowych przez pracowników,
  • rodzaje i źródła konfliktów w firmach międzynarodowych,
  • zarządzanie kapitałem ludzkim w UE,
  • planowanie sukcesji; planowanie karier kierowniczych,
  • rola kultury organizacyjnej w międzynarodowych przedsiębiorstwach.

 

Dr  ANNA  DYLĄG

 

Efektywne zespoły, współpraca, konflikt

Stres, wypalenie zawodowe – czynniki organizacyjne i indywidualne

Radzenie sobie ze stresem – efekty organizacyjne i jednostkowe (zdrowie, jakość życia)

Metody zwiększania efektywności: coaching, hipnoterapia, szkolenia i treningi

Skuteczne przywództwo          

Różnice kulturowe (w radzeniu sobie ze stresem, we współpracy, przywództwie, zespołach)

Zarządzanie zmianą

Zarządzanie wiekiem

 

Dr MAGDALENA JAWOREK

 

• Stres organizacyjny – przyczyny i skutki
• Radzenie sobie ze stresem
• Wypalenie zawodowe
• Pracoholizm a zaangażowanie w pracę
• Różnice kulturowe w zarządzaniu
• System wartości w pracy
• Sytuacyjne i osobowościowe czynniki efektywności pracowników
• Inteligencja emocjonalna w zarządzaniu
• Perspektywa czasowa i jej znaczenie dla osiągania sukcesu zawodowego
• Rekrutacja i dobór pracowników
• Rozwój zawodowy pracowników
• Przywództwo w organizacji
• „Miękkie” sposoby motywowania pracowników

 

Dr  MONIKA  JEDYNAK

 

  1. Uwarunkowania kształtujące międzynarodowy proces komunikacji
  2. Narzędzia i determinanty social marketingu
  3. Marketing międzykulturowy
  4. Strategie standaryzacji i adaptacji na rynku międzynarodowym
  5. Czynniki kształtowania przewagi konkurencyjnej na rynku międzynarodowym
  6. Współczesne modele segmentacji rynkowej
  7. Czynniki determinujące zachowania nabywców
  8. Zarządzanie społeczną odpowiedzialnością w organizacji
  9. Zarządzanie relacjami z klientami w organizacji (systemy CRM)
  10. Programy lojalnościowe przedsiębiorstw.
  11. Marketing w przedsiębiorstwach i instytucjach handlowych i usługowych.
  12. Elementy marketingu-mix w przedsiębiorstwie.
  13. Handel elektroniczny i formy działalności marketingowej w Internecie
  14. Metody i techniki zarządzania logistycznego
  15. Zarządzanie łańcuchem dostaw w przedsiębiorstwie.
  16. Analiza procesu oceny i wyboru dostawców
  17. Strategie i rozwiązania logistyczne przedsiębiorstw
  18. Współczesne strategie zarządzania dystrybucją
  19. Analiza procesów informacyjno-decyzyjnych w przedsiębiorstwie.
  20. Analiza metody outsourcingu w przedsiębiorstwie
  21. Modele przedsiębiorstw opartych na wiedzy.
  22. Uwarunkowania realizacji funkcji audytu w organizacji
  23. Projektowanie procedur w systemie zarządzania
  24. Analiza zdolności organizacji do wprowadzenia zmian
  25. Benchmarking jako narzędzie doskonalenia organizacji

 

Dr  ZOFIA  ŁĄCAŁA

 

  • Planowanie karier zawodowych w kontekście transnacjonalnego rynku pracy
  • Projektowanie i ocena systemów motywacyjnych w przedsiębiorstwach
  • Motywacja do pracy i zaangażowanie pracowników
  • Psychologia ekonomiczna: Psychospołeczne uwarunkowania przedsiębiorczości; Indywidualne oraz organizacyjne determinanty innowacyjności; Psychologiczne wskaźniki rozwoju gospodarczego (zadowolenie z życia, zadowolenie z pracy, poczucie szczęścia)
  • Metodologia doboru zawodowego (rekrutacja i selekcja)
  • Projektowanie i weryfikacja systemów ocen pracowniczych
  • Team building – tworzenie i ocena efektywności zespołów pracowniczych
  • Metodologia oceny efektywności szkoleń

 

Dr  ALEKSANDER  MARCINKOWSKI

 

  • Diagnozowanie kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa
  • Kultura organizacyjna w procesie zarządzania zasobami ludzkimi
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacjach wielokulturowych
  • Znormalizowane systemy zarządzania (ISO) jako instrument kształtowania kultury organizacyjnej
  • Konflikty interpersonalne w systemie społecznym przedsiębiorstwa
  • Public relations w przedsiębiorstwie
  • Diagnozowanie strategii i systemów motywacyjnych w przedsiębiorstwie
  • Rynek pracy jako kontekst strategii personalnej przedsiębiorstwa
  • Społeczno-kulturowe uwarunkowania innowacyjności w sektorze MSP
  •  Style życia jako wyznacznik zachowań konsumenckich
  •  Etnocentryzm w decyzjach konsumentów

 

Dr  JERZY ROSIŃSKI

1.  Psychologia reklamy
• Kreowanie wizerunku marki handlowej
• Reklama jako komunikacja perswazyjna
• Analiza komunikatów reklamowych i kampanii promocyjnych
2.  Negocjacje
• Negocjacje handlowe (w sytuacji równowagi i dysproporcji pomiędzy stronami)
• Konflikty i strategie ich rozwiązywania
3.  Wybrane aspekty psychologii organizacji
• Przywództwo organizacyjne (zwł. podejście sytuacyjne)
• Budowanie efektywnych zespołów projektowych
• Psychologiczne aspekty kierowania zespołem
• Psychologiczne aspekty kierowania w sytuacji zmiany organizacyjnej
• Rozwijanie kompetencji pracowniczych
• Pracownicy wiedzy i specjaliści – specyfika rozwoju i kierowania
• Specyfika funkcjonowania pracowników sektora ITC i kadry zarządzającej w tej branży
4. Wybrane aspekty ZZL
• Rekrutacja i selekcja
• Centra oceny i rozwoju (AC i DC)
• Systemy ocen i systemy motywacyjne pracowników

 

 

Dr  IZABELA STAŃCZYK

 

o racjonalizacja i restrukturyzacja zatrudnienia
o rozwój zawodowy pracowników
o  doradztwo personalne, zawodowe
o kształtowanie zatrudnienia
o realizacja funkcji personalnej w firmie
o systemy motywowania pracowników
o kształtowanie profili kompetencyjnych w firmie
o wdrażanie programów outsourcingu w przedsiębiorstwach
o realizacja programu outplacementu
o zagadnienia związane z zarządzaniem czasem i kulturą organizacyjną
o proces wdrażania zmian w organizacjach
o rekrutacja i dobór kadr
o nowe trendy w zarządzaniu zasobami ludzkimi
o strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi
o budowanie marki pracodawcy
o kreowanie innowacyjnego środowiska pracy

 

Dr  MAGDALENA M. STUSS
 

  • procesy zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach
  • planowanie w obszarze funkcji personalnej
  • motywacja pracowników
  • dobór i ocena
  • rozwój na miarę XXI wieku
  • nowoczesne narzędzia zwalniania pracowników
  1. zarządzanie zasobami ludzkimi w warunkach fuzji i przejęć
  2. modele zarządzania zasobami ludzkimi
  3. współczesne metody zarządzania przedsiębiorstwami (np. outsourcing, assessment center, benchmarking)
  4. kształtowania i oceny efektywności kadry menedżerskiej we współczesnych organizacjach
  5. analizy czynników wpływających na sprawną pracę menedżerów małych i średnich przedsiębiorstw,
  6. organizacje uczące się – organizacje wirtualne – organizacje inteligentne
  7. efektywności kadry menedżerskiej w organizacjach uczących się.
  8. innowacyjność przedsiębiorstw w ujęciu podmiotowym, procesowym i organizacyjnym
  9. zarządzanie wiedzą – wyzwaniem współczesnych gospodarek
  10. procesy zarządzania w firmach globalnych

 

 

Uwagi:

Wyżej wymienione tematy stanowią jedynie przykłady problematyki seminarium.

Mile widziane własne propozycje uczestników.